Wikia

Clonetroopers.jpg

Het Grand Army of the Republic (GAR) was het leger van de Galactic Republic.

Republic High CommandEdit

De leiding van het Grand Army was in handen van het Republic High Command, bestaande uit het War Council Advisory Panel en de Jedi Commanders. De War Council bracht de Supreme Chancellor op de hoogte van de evoluties in de Clone Wars. Ze bespraken het aanmaken en het verdelen van de Clone Trooper legers, het verlenen van fondsen en het beheer van het budget. De leden van de raad werden uit de Galactic Senate gekozen en moesten dus zorgen dat de troepen overal voldoende werden gesteund en dat ze hun taken naar behoren konden uitoefenen zonder dat de Republic op een bankroet afstevende.

GeschiedenisEdit

Het leger bestond nagenoeg helemaal uit Clone Troopers, die in opdracht van Sifo-Dyas op Kamino waren gekweekt. Na de Clone Wars diende het leger als basis voor het Imperial Army en de Imperial Navy.

De structuur was gebaseerd op de zes rangen: Clone Trooper, Sergeant, Lieutenant, Captain, Major en Commanders. De Special Operations had een andere structuur en ook andere specialisten, zoals de technische ondersteuning en de logistici hadden een andere structuur. Bepaalde Clone Troopers, die geen deel uitmaakte van het GAR, zoals de Clone Shock Troopers, behoorden ook niet tot die structuur.

OrganisatieEdit

Orders of BattleEdit

Het leger was onderverdeeld in zogenaamde Orders of Battle (ORBATs), de reguliere eenheden, welke het grootste gedeelte van de strijdkrachten uitmaakten, en speciale eenheden, welke bestonden uit individueel ingestelde Clones die in principe opdrachten op zichzelf konden afwerken.

Structuur van reguliere eenhedenEdit

Structuur van speciale eenhedenEdit

MateriaalEdit

Venator.jpg

Venator-class Star Destroyer

ATAPwalker.jpg

AT-AP

VoertuigenEdit

WapensEdit

DroidsEdit

DivisiesEdit

Shock Trooper.jpg

Shock Trooper

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki