Wikia

Yodapedia

Grand Convocation Chamber

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Grand Convocation Chamber
Galactic Senate kamer.png
Informatie
Locatie:

Senate Building

Functie:

Galactic Senate
Imperial Senate

Gebouwd:

3.996 BBY

De Grand Convocation Chamber, ook wel bekend als de Senate Rotunda, was de enorme ruimte in de Senate Building die plaats bood aan 1.024 delegaties van leden van de Galactic Republic.

UitzichtEdit

De Senate Rotunda was het hart van de Senate Building en was omringd door de kantoren en privé-kamers van de delegaties. Via de Grand Councourse kon men de Senate Rotunda betreden op sommige punten, ofwel moest men via de privé-kamers komen. Er kwam geen natuurlijk licht in de Senate Rotunda wat een voortdurende kunstmatige staat opleverde, zonder enig besef van tijd.

De Senate Rotunda bestond uit 1.024 Senate Pods die vastzaten tegen de muur. Deze pods konden indien nodig worden losgemaakt en zich via Repulsorlifts naar het midden begeven om in de aandacht te staan. Helemaal in het centrum van de Rotunda bevond zich het Chancellor's Podium waarop de Supreme Chancellor en de Vice Chair of the Senate de sessies leidden. Helemaal onder de Senate Rotunda bevond zich de Chancellor's Holding Office. Op dat platform zetelden een aantal officials die de sessies in goede banen moesten leiden.

Tendau Senate.jpg

Tendau Bendon leidt de Ithorian delegatie rond 32 BBY

Senate TOR.jpg

De Senate Rotunda in 3.653 BBY

De Senate Rotunda werd bewaakt door de Senate Guards en gefilmd door de Senate Cam Droids die alle gesprekken opnamen.

In 19 BBY vochten Darth Sidious en Yoda een groot deel van hun gevecht in de Senate Rotunda waar Sidious Yoda bekogelde met Senate Pods. Yoda besefte dat hij de strijd moest staken en kon vluchten via een kleine onderhoudsgang. Hij werd door Bail Organa opgepikt in zijn XJ-2 Airspeeder.

De Senate Rotunda werd beschadigd door het gevecht maar vermoedelijk liet Sidious de schade herstellen zodat de Imperial Senate kon zetelen zonder ook maar iets te vermoeden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki