Wikia

Yodapedia

Graveyard of Alderaan

Overleg0
10.101 pagina's
op deze wiki
Graveyard

The Graveyard

Quote: "What the...? Aw, we've come out of hyperspace into a meteor shower. Some kind of asteroid collision. It's not on any of the charts."
-- Han Solo

Graveyard of Alderaan was een Asteroid Field dat was ontstaan na de vernietiging van Alderaan en dat de brokstukken van de planeet bevatte.

GeschiedenisBewerken

De Millennium Falcon was één van de eerste schepen die the Graveyard waarnam en er kortelings zelfs in vloog toen het schip de Death Star I naderde terwijl het eigenlijk naar Alderaan wou gaan.

Nadat de vernietiging van Alderaan bekendraakte bij de overlevende Alderaanians, werd een ceremonie bedacht die de Returning werd genoemd. Tijdens deze ceremonie werden er capsules met geschenken voor vrienden en familie in de Graveyard gestuurd. De Guardians waren Alderaanians die de taak op zich hadden genomen om de Graveyard te bewaken tegen rovers die deze capsules wilden stelen. Deze Guardians konden op veel sympathie rekenen van de overlevende Alderaanians.

In de maanden na de vernietiging van Alderaan patrouilleerde het Empire tijdens Returnings om schepen te inspecteren en te zoeken naar mogelijke aanhangers van de Rebel Alliance. Het Empire ging zelfs zo ver dat ze een valstrik spanden voor Princess Leia Organa door te zeggen dat het Alderaanian Royal Palace zou gevonden zijn in één van de asteroïden. Leia kon echter ontkomen aan de valstrik met hulp van haar vrienden.

De Graveyard was een locatie die aan de oorsprong lag van vele verhalen die Spacers vertelden. Zo zou het legendarische schip Another Chance in de Graveyard zijn gespot.

VerschijningBewerken

BronBewerken

In andere talen

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki