Wikia

Yodapedia

Great Municipal Band

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Palace Plaza.jpg

Augie's Great Municipal Band

De Great Municipal Band was de verzameling van de allerbeste Musikagungs op Naboo.

OntstaanEdit

De Great Municipal Band was een ceremoniële verzameling van de allerbeste Gungan muzikanten, Musikagungs genaamd. Deze band diende onder andere als de houder en verteller van de rijke Gungan geschiedenis in de vorm van symfonieën, genaamd Symponiks.

Rond 32 BBY leidde Augara Jowil de Great Municipal Band, Augie's Great Municipal Band genaamd. Augara groeide op als wonderkind in de Lianorm Swamp, waar zij haar muzikale talenten vaak liet zien. Haar ouders stuurden haar naar Otoh Gunga om daar te studeren onder Beezar Pert. Beezar was een oud-bandleider die bekend stond om zijn Symponika Crunchen-Grand, die de vorming van de eerste Gungan Grand Army vertelde. Toen Beezar met pensioen ging verkozen de bandleden Augara unaniem tot de nieuwe leider, ondanks dat zij nog relatief jong was. Ze begon meteen met het componeren van haar stuk, dat later bekend zou worden als de Symponik Nabooalla, het verhaal van alle inwoners van Naboo.

Augara Jowil leidde de Great Municipal Band tijdens de feestelijkheden te Theed na de Invasion of Naboo en de overwinning van de Gungans en de Naboo op de Trade Federation.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki