Wikia

Yodapedia

Grievous' Castle

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Grievous' Castle
Grievous Castle.jpg
Locatie
Planeet:

Vassek

Type:

Fort

Geschiedenis
Eigenaar:

General Grievous

Kaleesh standbeelden.jpg

Kaleesh standbeelden

Quote: "This is the lair of General Grievous."
-- Kit Fisto

Grievous' Castle was een fort dat door Grievous werd gebruikt als toevluchtsoord op Vassek.

Locatie & SpecificatieEdit

Grievous’ Castle was een fort dat zich tussen de mist op Vassek bevond. Het gebouw had verschillende ingangen, onder andere één voor de Soulless One van Grievous. Het interieur was zeer somber en leek wel op één of andere fabriek of industriële locatie. A-4D zorgde voor het fort als Grievous afwezig was. Het fort werd eveneens beschermd door IG-100 MagnaGuards.

Grievous had in zijn fort allerlei valstrikken geplaatst en verschillende TT-8L Gatekeeper Droids die als Holocams fungeerden. Verschillende Hologram projectors waren ook geïnstalleerd zodat Grievous op talloze plaatsen kon verschijnen als hologram.

Grievous hield ook zijn huisdier Gor, een Roggwart in zijn fort en rustte het dier uit met een pantser met hoorns op de helm.

VertrekkenEdit

  • Kaleesh Standbeelden: Grievous liet verschillende standbeelden plaatsen van uit zijn periode als Qymaen jai Sheelal toen hij een gewaardeerde Kaleesh warlord was. Zo stond er een beeld waar hij het afgehakte hoofd vasthield van een Skrilling.
  • Reserveonderdelen: Het fort bevatte talloze reserveonderdelen voor Grievous die A-4D kon aanzetten. Wanneer Grievous gewond raakte na een duel kon hij deze hier laten vervangen en zich laten verzorgen.
  • Controlekamer: Uit de controlekamer had Grievous zicht op verschillende plaatsen in het fort en kon hij de valstrikken activeren.

GeschiedenisEdit

In 22 BBY werd de Mission on Vassek bijna een succes voor de Jedi toen zij het fort van Grievous infiltreerden. Dooku wou Grievous serieus testen om te zien of hij het nog wel waard was om de CIS legers te leiden. Kit Fisto en Nahdar Vebb infiltreerden de basis en drongen Grievous in het nauw. De Cyborg General gaf zich niet zomaar gewonnen en vocht terug nadat Gor werd gedood. Vebb ontsnapte niet levend uit het fort, Kit Fisto kon dat wel net op tijd doen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki