Wikia

Yodapedia

Grozbok

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Grozbok
Grozbok.jpg
Specificaties
Model:

Modified GRZ-6B Wrecker Droid

Fabrikant:

Serv-O-Droid

Kleur:

Bruin

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

6,00 meter

Biografie
Deactivatie:

10 BBY

Eigenaar:

Olag Greck

Taken:

Vernietigen

Affiliatie:

Olag Greck

Quote: "Tasty! Tasty! Crush and smelt you littles for Olag!"
-- Grozbok

Grozbok was een GRZ-6B Wrecker Droid die eigendom was van Olag Greck en commotie veroorzaakte op Hosk Station.

BiografieEdit

Grozbok was een GRZ-6B Wrecker Droid waarvan Olag Greck de programmatie had gewijzigd. Grozbok kon namelijk ook Droids aanvallen en kon als quasi gek worden bestempeld.

In 10 BBY werden C-3PO en R2-D2 op Hosk Station geconfronteerd met de misdadiger Olag Greck. Op een bepaald moment liet Greck de reactor van het station uitvallen zodat hij van de verwarring kon profiteren om schepen te kapen en hun waardevolle grondstoffen te stelen. Dit hadden Artoo en Threepio gezien en om Greck af te stoppen kregen ze hulp van de autoritaire Unit Zed en een groep andere moedige Droids. Toen de Droids Greck bezig zagen, werden ze buiten Hosk aangevallen door Grozbok.

Grozbok kon Unit Zed tijdelijk uitschakelen, net als een aantal andere Droids. Terwijl C-3PO de reactor weer aan de praat moest krijgen, werd Zed bevrijd toen één van de Droids zich opofferde. Zed gooide zijn Stun Stick in het controlepaneel van de Droid waardoor Grozbok neerstortte.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki