Wikia

Yodapedia

HAET-221 High-Altitude Entry Transport Gunboat

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
HAET-221.jpg
Product
Model:

High-Altitude Entry Transport-221

Klasse:

Gunboat
Drop Ship

Fabrikant:

Mekuun Corporation

Specificaties
Afmeting:

17,20 meter

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

HAET-221 1.jpg

HAET-221 op Utapau

De HAET-221 (High-Altitude Entry Transport) of Republic Assault Gunboat was een Drop Ship gebruikt door de Galactic Republic tijdens de Clone Wars.

Bouw & UitzichtEdit

De HAET-221 werd gemaakt door Mekuun Corporation en door het GAR aangenomen. De HAET-221 was erg gestroomlijnd gebouw en opereerde dankzij Repulsorlifts.

MissiesEdit

De HAET-221 werd, zoals de naam al doet vermoeden, gelost net boven de atmosfeer van een planeet waardoor de krachtige Shields het stevig te verduren kregen van de atmosfeer die ze aan hoge snelheid binnentraden. Eens de HAET-221 in de atmosfeer was gekomen, startte men de Repulsorlift motoren die het schip heel wat mogelijkheden boden. De HAET-221 was wel niet meer in staat om zelfstandig opnieuw uit de atmosfeer te geraken.

Om aan hoge snelheid naar beneden te razen had de HAET-221 niet alleen krachtige motoren maar ook goede sensors die meteen alle topografische gegevens van de planeet verzamelden. Deze sensors konden na de eigenlijke drop ook fungeren om zoekacties te ondernemen die plaatsvonden van op verschillende hoogtes. Wanneer een planeet onder controle was, werd de HAET-221 ingeschakeld als een politie- en patrouillevoertuig.

De HAET-221 was bewapend met een antipersonnel Blaster Cannons en een anti-vehicle Blaster Cannon.

Op Utapau werden de HAET-221 ingezet nadat Order 66 was uitgevoerd. In combinatie met de Prowler 1000 Exploration Droid werden de HAET-221’s ingezet om onder andere Obi-Wan Kenobi op te sporen.

Achter de SchermenEdit

  • De HAET-221 werd oorspronkelijk ontwikkeld als een capital ship van de CIS maar werd later verkleind en aan de kant van de Republic geplaatst.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki