Wikia

Yodapedia

HMP Heavy Missile Platform

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
HMP Heavy Missile Platform
HMP Gunship.jpg
Product
Model:

HMP Droid Gunship

Klasse:

Klasse 4

Klasse:

Gunship

Fabrikant:

Baktoid Fleet Ordnance

Specificaties
Afmeting:

12,30 meter (lengte)
11,00 meter (breedte)
3,10 meter (hoogte)

Snelheid:

820 km/h

Versnelling:

100 G

Bemanning:

Droid brein

Functies
Taken:

Vechten

Affiliatie:

CIS

HMP Gunship1.jpg

HMP Droid Gunship tijdens de Battle of Kashyyyk

De HMP (Heavy Missile Platform) Droid Gunship was een Gunship dat werd bestuurd door een Droid brein en dat actief was aan de zijde van de CIS tijdens de Clone Wars.

Bouw & UitzichtEdit

De HMP werd gebouwd door Baktoid Fleet Ordnance op talloze CIS werelden tijdens de Clone Wars. Op sommige planeten werd het toegestaan dat leiders een aantal van de HMP’s voor eigen gebruik hielden.

De HMP was eigenlijk een schijf waaraan tal van wapens verbonden waren. Het leek op de Droid tegenhanger van de LAAT/i Gunship. Bovenaan het gunship lag de reactor core en de Ion Drive thrusters. Hoewel het schip in de eerste plaats Repulsorlifts gebruikte, steunde het op deze extra voortdrijving om voorwaarts te bewegen. De HMP gebruikte exotische brandstof aangeleverd door Phlac-Arphocc Automata Industries. Met stevige Deflector Shields hield de HMP alle schoten tegen, tenzij die van het zwaarste kaliber. De HMP was erg stabiel maar weinig wendbaar en vrij traag.

De HMP was sterk bewapend met twee individueel opererende turrets, een medium laser cannon, 2 light laser cannons en 14 missiles. Deze raketten konden worden omgewisseld voor andere types naargelang de opdracht van de missie.

MissiesEdit

De HMP werd ontwikkeld om uit de lucht aan te vallen op grondbasissen of stellingen. Door de talloze wapens was de HMP een geducht tegenstander van de Galactic Republic.

Tijdens de Battle of Coruscant hadden vele HMP Gunships het symbool op zich van Ado Eemon, de heerser van Caramm V. Eeman gebruikte de HMP Gunships om alle tegenstand op zijn ooit mooie planeet omver te werpen. Tijdens de Battle of Kashyyyk werden de HMP Gunships ook ingezet.

SpecificatiesEdit

BewapeningEdit

Achter de SchermenEdit

  • Deze Droids zouden eerst verschijnen tijdens de Battle of Coruscant maar werden verplaatst naar de Battle of Kashyyyk.
  • De snelheid van 800 km/h werd bepaald in Battles for the Galaxy. Cross-Sections vermeldde 14.000 km/h, maar dat is veel te veel in vergelijking met de andere schepen en voertuigen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki