Wikia

Hwk-290
Hwk-290
Product
Model:

Hwk-290

Klasse:

Hawk Series Transport

Fabrikant:

Corellian Engineering Corporation

Prijs:

135.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

29 meter

Snelheid:

800 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

2

Passagiers:

6

Vracht:

150 ton

Voorraad:

6 maand

De Hwk-290 was een transportschip gemaakt door Corellian Engineering Corporation.

UitzichtEdit

De Hwk-290 was 29 meter lang en was rechthoekig en langwerpig van vorm. Achteraan werd het schip gekenmerkt door twee opstaande en platliggende motoren. Het was erg sierlijk voor een transport en moest het vooral hebben van de beweegbaarheid in plaats van pantsers, schilden of sterke wapens. De standaardversie werd zoals vaak bij CEC zonder wapens geleverd, maar het was makkelijk om deze daarna nog toe te voegen.

Gemodificeerde Hwk-290 transports die voor militaire doeleinden werden gebruikt, konden tweemaal zoveel passagiers vervoeren ten koste van andere vrachtruimte.

GeschiedenisEdit

CEC ontwierp de Hawk Series Transport een decennium voor de Clone Wars om de markt in te palmen met een nieuw type van transportschip. De YT-Series Transport was erg populair maar werd vaak als lelijk en als typisch voor de tramp captains bestempeld. De Hawk Serie was meer bedoeld voor rijkere klanten, zoals rijke handelaars die op welstellende planeten moesten landen zonder gezichtsverlies te leiden. Of politici of edellieden die met een transportship hun status en aanzien niet wilden verliezen. De Hawk Serie was een behoorlijk succes, maar kon de verkoopcijfers van de YT niet evenaren. Tijdens de Clone Wars werd de serie stopgezet om plaats te maken voor militaire schepen.

De Hwk-290 was het meest voorkomende model in de Hawk Serie en was een vrij vertrouwd schip tijdens de Clone Wars en in de eerste jaren van de New Order. De bekendste Hwk-290 was vermoedelijk de Moldy Crow die werd gebruikt door Jan Ors en Kyle Katarn.

BronEdit

In andere talen