Wikia

Yodapedia

Hadiss the Vaulted

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hadiss the Vaulted
Uiterlijke kenmerken
Species:

Geonosis

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Geonosis

Overleden:

+/- 31 BBY

Titel/Rang:

Archduke

Functie:

Leider van de Stalgasin Hive

Vervoer:

Acklay

Affiliatie:

Stalgasin Hive

Hadiss the Valted was de Geonosian Archduke die de Stalgasin Hive leidde totdat Poggle the Lesser hem doodde.

BiografieEdit

Hadiss was een veteraan in de brutale cultuur van de Geonosians. Hadiss the Vaulted verkoos om conflicten in een gevecht op te lossen. Hij liet misdadigers en gladiatoren die in de Petranaki Arena overleefden, het opnemen tegen Acklay.

Langzaam bestond er tegenstand onder leiding van Poggle the Lesser, zelf een gladiator. Hij verenigde een groep ontevreden Lessers en begon Hadiss' installaties en helpers aan te vallen. Hadiss liet dit niet zomaar gebeuren en liet alle dissidenten oppakken om te laten strijden in de Petranaki Arena. Poggle overleefde dit en zijn naam steeg in aanzien. Toen hij meer aanhangers begon te krijgen maar zijn middelen bijna uitgeput raakte, kreeg Poggle steun van Darth Sidious om Hadiss omver te werpen.

Sidious leverde Poggle wapens en middelen om terug te keren. Na een jaar was de overwinning binnen bereik. Toen het ogenblik rijp was, greep Poggle de kans. Tijdens de Eve of Meckgin liet Poggle zijn legers aanvallen en hijzelf stormde de High Audience Chamber binnen. Poggle viel Hadiss aan van op een Acklay waarna het dier hem verscheurde in drie stukken.

Er gingen geruchten de ronde dat Poggle the Lesser een been van Hadiss the Vaulted gebruikte als wandelstok. Poggle bleek nog wreder te zijn dan Hadiss.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki