Wikia

Yodapedia

Hangar Bay 327

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hangar Bay 327
Hangar Bay 327.jpg
Informatie
Locatie:

Death Star I

Functie:

Hangar Bay

Eigenaar:

Galactic Empire

Gebouwd:

Na 19 BBY

Vernietigd:

0 BBY

Hangar Bay 327a.jpg

Hangar Bay 327

Quote: "Clear Bay 327. We’re opening the magnetic field."
-- Imperial Controller

Hangar Bay 327 was één van de talloze Hangar Bays aan boord van de Death Star I.

Ligging & UitzichtEdit

Hangar Bay 327 lag net onder de Death Star Trench en fungeerde in 0 BBY als de Docking Bay waarin de Millennium Falcon werd geplaatst nadat het schip door de Tractor Beams van de Death Star I was gegrepen in het Alderaan System. Dit kwam omdat deze Hangar Bay zo goed als leeg stond op dat moment.

De Hangar Bay was niet extreem groot en was bedoeld voor middelgrote schepen. Net zoals alle Hangar Bays aan boord van de Death Star I of grote schepen, was deze gesloten en beschermd door een Magnetic Field. Grenzend aan Hangar Bay 327 was een Control Room die de hangar overzag. Er was eveneens een lift aanwezig die zowel personen als vracht kon vervoeren naar de Hangar Bay. De vloer was beschilderd met witte markeringen voor schepen om makkelijker te kunnen landen. Hangar Bay 327 was toegankelijk via tien Blast Doors. In de hangar werkten ook Droids zoals een Power Droid.

Elke Hangar Bay had Stormtroopers die specifiek waren toegewezen aan die bepaalde hangar. In 0 BBY leidde Captain Khurgee als security officer deze Stormtroopers. Wanneer een schip de hangar betrad, moest er worden gezorgd dat iedereen de Hangar Bay verliet. Na overleg met Darth Vader stuurde Khurgee een Scanning Crew in de Millennium Falcon om er te scannen naar levensvormen. Dit team werd samen met TK-421 en TK-422 overmeesterd door Luke Skywalker, Han Solo en Chewbacca.

Nadat R2-D2 en C-3PO waren ‘ontdekt’ verplaatsten ze zich naar een kleinere controle kamer aan de rand van de Hangar Bay. Van daaruit konden ze de helden redden uit de Trash Compactor 3263827. Toen de Heroes of Yavin ontsnapten, zag Luke Skywalker hoe Ben Kenobi zijn leven opofferde zodat hij kon ontsnappen. Luke schoot een Blast Door mechanisme stuk en door de stem van Ben vluchtte hij aan boord met de Falcon. Zoals Han Solo had gehoopt had Ben Kenobi de Tractor Beam kunnen uitschakelen en konden de helden vluchten.

CrewEdit

Achter de SchermenEdit

  • Deze set is dezelfde als Docking Bay 94 waardoor men de fullscale Falcon niet opnieuw moest bouwen.
  • 327 is een nummer dat vaak terugkeert in Star Wars.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki