Wikia

Yodapedia

Harno

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Harno
Harno.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Rodian

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Rodia

Functie:

Scout
Stroper

Wapen:

Blaster Rifle
Stun Grenades

Affiliatie:

Hoogste bieder

Harno was een mannelijke Rodian uit een prominente clan op Rodia, welke bekend stond om haar reservaten met grote en gevaarlijke beesten.

BiografieEdit

Terwijl Harno opgroeide op Rodia, waren zijn vrienden verbaasd over zijn vaardigheden met blasters en zijn focus in het veld. Ze waren allen overtuigd dat hij ooit een groot jager zou worden. Die dromen werden echter afgebroken toen een rivaal geruchten verspreidde over dat Harno zijn prooi zou bedwelmen voor de jacht, waardoor ze makkelijk te doden waren. Harno was kwaad en ging de rivaal, genaamd Neevat, opzoeken. In een gevecht dat uitbrak doodde Harno Neevat per ongeluk. Hij vluchtte weg van Rodia, maar zweerde om terug te komen zodat hij zijn eer en reputatie kon herstellen.

Harno kwam uiteindelijk op Trandosha terecht en kwam erachter dat zijn vaardigheden goed gewaardeerd werden door de Trandoshans, die op Kashyyyk jaagden voor huiden en hoorns. Harno ging diverse malen op expeditie naar Kashyyyk en stroopte de zeldzaamste dieren, waarvan hij de overblijfselen ("de prijs") terug naar zijn klanten op Trandosha stuurde. De Wookiees kregen hem uiteindelijk door en plaatste een premie op zijn hoofd. Om zichzelf vrij te stellen van enige blaam plaatsten de Trandoshans in reactie daarop ook een premie op Harno, met vooral als doel om hem de mond te snoeren.

Harno's status als voorvluchtige werd zijn status-symbool. Hij bleef tochten naar Kashyyyk en andere planeten maken om te stropen op zeldzaam wild. Door de hoge vraag naar producten kon hij zijn baan zo behouden. Sommige klanten werden juist gelokt door zijn beruchte reputatie. De beste trofeeën hield Harno voor zichzelf, zodat hij ze ooit mee terug kon nemen naar Rodia om zijn reputatie als machtig jager te herstellen.

Harno was uiterst toegewijd tot de jacht en minachte andere Rodians, omdat zij de jacht op dieren zagen als iets waar zichzelf-respecterende jagers zich niet mee bezig zouden moeten houden. Hij was een luidruchtige opschepper die bekend stond om zijn woede-uitbarstingen. Harno hield er niet van achterna gezeten te worden en gebruikte zijn talenten om de rollen om te draaien, waarbij de oorspronkelijke jager uiteindelijk het onderspit moest delven.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki