Wikia

Hasti Troujow
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Rood

Biografie
Functie:

Mijnwerkster
Avonturier

Affiliatie:

Alexsandr Badure

Hasti Troujow nam naar aanleiding van de dood van haar zuster, Lanni Troujow, deel aan de zoektocht naar de schatten van de Queen of Ranroon op Dellalt.

BiografieEdit

Hasti was een jonge, kleine vrouw met rood haar. Samen met Alexsandr Badure zocht ze hulp van Han Solo op Rudrig. Hasti's zuster was immers vermoord op Dellalt en ze vermoedde dat dit kwam omdat haar zuster een weg had gevonden naar de verloren gewaande schat van Xim the Despot. Hasti bezat immers het logboek van haar zuster dat ze op Dellalt had achtergelaten om veiligheidsredenen. Han weigerde eerst om zijn oude mentor te helpen, maar door toedoen van Chewbacca kwam hij er even later op terug. Na een wilde achtervolging op Rudrig, belandde het gezelschap aan boord van de Millennium Falcon waar ze werden vervoegd door Skynx, een historicus.

Eens op Dellalt aangekomen, slaagde Hasti er niet in om de log recorder van Lanni te bemachtigen in de kluizen en werd bovendien de Falcon gekaapt door de mijnwerkers van J'uoch en R'all, het duo dat verantwoordelijk was voor de dood van Lanni. Hasti maakte samen met Han, Chewie, Badure, Skynx, BLX-5 en Blue Max de tocht naar het mijnkamp via de bergen waar de Survivors woonden, de nazaten van de dienaars van Xim. Uiteindelijk kon de Falcon opnieuw worden bemachtigd en werd de groep van J'uoch en R'all uitgeschakeld. In een persoonlijk duel met J'uoch, slaagde Hasti erin om haar in een afgrond te duwen.

Samen met de gunslinger Gallandro trok de groep opnieuw naar de kluizen waar de schatten van Xim begraven lagen. Nadat Gallandro werd gedood door de automatische bescherming van de schatkamer, ontdekte de groep dat de schat enkel historische waarde had. Ontgoocheld, maar voldaan door het gevoel van avontuur dropen Han en Chewie af. Skynx bood de rest van de groep en ook Hasti een plaats aan in de University of Rudrig aangezien hij door de ontdekking van de schat heel wat werk voor de boeg had. Hasti aanvaardde de aanbieding en bleef samen met Badure, BLX-5 en Blue Max Skynx helpen.

BronEdit