Wikia

Yodapedia

Hawk

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk3 Share

Hawk
Hawk.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens (Clone)

Geslacht:

Man

Lengte:

1,83 meter

Biografie
Geboren:

32 BBY

Thuiswereld:

Kamino

Titel/Rang:

Lieutenant

Bijnaam:

Hawk

Functie:

Clone Pilot

Vervoer:

LAAT/i Gunship

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "Welcome to paradise, rockjumpers."
-- Lieutenant Hawk

Hawk was een Clone Pilot Lieutenant die diende in de Clone Wars in de Battle of Teth.

BiografieEdit

Lieutenant Hawk was een Clone Pilot met Phase I Clone Trooper Armor met de kenmerkende gele markeringen. Op Christophsis droeg hij aangepast armor met blauwe markeringen en een symbool van een havik op zijn helm. Op die planeet evacueerde hij Obi-Wan, Anakin en de Clone Troopers van het 501st Legion na een valstrik voor de Battle of Christophsis. Die valstrik kwam er door toedoen van Sergeant Slick, een corrupte Clone die door de CIS was omgekocht en verleid om de Republic te verraden.

Hawk bestuurde niet veel later het LAAT/i Gunship dat Anakin Skywalker, Ahsoka Tano en Rex dropte op Teth nabij het B’omarr Monk Monastery. Hawk vond in de jungle van Teth nog eens plaatje om het Gunship te droppen.

Tijdens de Battle of Umbara zorgde Hawk ervoor dat Anakin en de Clone Troopers veilig werden afgezet op Umbara. Dat kon hij doen dankzij de escorte van Z-95 Headhunters. Hawk was tevens de Clone Pilot die Anakin, Obi-Wan, Rex en Ahsoka Tano in het geheim wist te droppen op Onderon, waar de Jedi de plaatselijke rebellen zouden bijstaan in hun strijd tegen de CIS.

Hij hielp Anakin Skywalker en het 501st Legion ook op Scipio door deel te nemen aan de Battle of Scipio.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki