Wikia

Hera Syndulla
Hera Syndulla
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,76 meter
50 kilogram

Oogkleur:

Groen

Biografie
Geboren:

29 BBY

Thuiswereld:

Ryloth

Functie:

Captain van de Ghost
Phoenix Leader

Wapen:

Blurrg-1120 Hold-Out Blaster

Vervoer:

Ghost

Affiliatie:

Specter Cell
Phoenix Rebel Cell

Relaties
Vader:

Cham Syndulla

Hera Syndulla was een vrouwelijke Twi'lek en de captain van de Ghost. Ze werd beschouwd als een van de leidsters van de bemanning van de Ghost. Hera was Spectre 2.

BiografieEdit

JeugdEdit

Hera was de dochter van Cham Syndulla, de vrijheidsstrijder uit de Clone Wars. Nadat Hera's moeder overleed, richtte Cham zich enkel meer op de bevrijding van Ryloth zodat zijn relatie met Hera vertroebelde. Hera vond meer baat bij het strijden voor een groter geheel en verliet Ryloth in gezelschap van Chopper, de droid die ze tijdens de Clone Wars op Ryloth had gevonden in een wrak van een Y-Wing Starfighter.

Hera's capaciteiten als piloot waren indrukwekkend, waardoor ze vaak TIE Fighters kon afschudden aan boord van haar schip, de Ghost. Hera was stoutmoedig, behoorlijk mysterieus en dapper. Hoewel ze liever in de cockpit van een schip zat, diende haar handigheid met de blaster niet te worden onderschat.

SpectersEdit

Hera ontmoette Kanan Jarrus voor het eerst in 11 BBY op Gorse en Cynda waar ze samen vochten tegen het Empire en de plannen van Count Denetrius Vidian. Hera was alleen naar Gorse gereisd om de plannen van Vidian zoveel mogelijk te dwarsbomen en te analyseren, maar vond op de planeet nieuwe bondgenoten die door omstandigheden de strijd opnamen tegen het Empire. Hera overtuigde Kanan aan het einde van hun belevenissen om zijn capaciteiten te gebruiken om het Empire te dwarsbomen en om met haar te vertrekken aan boord van de Ghost. Langzaam vormde zich een zeer hechte vriendschap tussen Hera en Kanan, een vriendschap die mogelijk meer betekende, maar Hera en Kanan schermden dit af van de buitenwereld waar mogelijk.

Daarna werden andere bemanningsleden toegevoegd aan de Ghost en vormde Hera samen met Kanan, het leidersduo van de groep rebellen. Zo werd Zeb Orrelios onder andere meegenomen vanop Lasan door Kanan. Hera stond bekend om erg bezorgd te zijn om haar nieuwe bemanning.

Specter 6Edit

Dat was ook het geval toen de Rebels Ezra Bridger aan boord haalden, na zijn gewaagde actie op Lothal waar hij een kist van hen ontvreemde. Het was Hera die Ezra's komst als iets positiefs zag en die merkte dat Ezra's wel capaciteiten had die de Rebels ten goede konden komen. Hera was op de hoogte van Kanan Jarrus' test met betrekking tot Ezra's Force-krachten. Later overtuigde Hera Ezra om de andere Rebels te gaan waarschuwen toen ze dachten op Wookiees te gaan bevrijden. Dat was immers een valstrik van Kallus. Ezra slaagde in zijn missie, maar werd zelf gegrepen. Vervolgens verkozen de Rebels om Ezra toch te gaan bevrijden, wat ook lukte. Hera sprak op een rustige manier tegen Ezra en stond nooit vijandig ten opzichte van de nieuwkomer. Toen Ezra Kanans bod aanvaarde om te worden opgeleid in de Force kreeg Hera er een nieuw bemanningslid bij.

Toen Hera het gekibbel van Ezra en Zeb beu was, besloot ze om hen samen op missie te sturen. Zoals Hera had gehoopt, liep deze missie totaal anders af dan gepland en werd de band tussen Zeb en Ezra veel hechter. Hera bleef de rol vervullen van piloot van de Specters. Op Stygeon Prime vloog ze met de Phantom de bemanning naar The Spire terwijl ze belaagd werd door een groep Tibidees. Uiteindelijk kon Hera de bemanning redden door de tibidees los te laten op de Imperials. De wezens waren immers verzot op de communicatiesignalen van de Phantom.

Dankzij de tip van Ezra die incognito actief was in de Imperial Academy op Lothal, konden Hera en Kanan koerszetten naar een konvooi van het Empire dat een groot Kyber Crystal vervoerde. Hera en Kanan konden het bewuste schip met het crystal net op tijd vernietigen. Heel die tijd communiceerde Hera vrij in het geniep met agent Fulcrum. Toen Sabine Wren meer te weten wilde komen over Fulcrum, bevestigde Hera haar dat enkel zij contact had met Fulcrum om de geheime informatie zo goed mogelijk te beschermen. Onachtzaamheid van Ezra, Chopper en Zeb zorgde er echter voor dat Sabine en Hera achtergelaten werden met een defecte Phantom op Fort Anaxes waar ze moesten strijden tegen een groep Fyrnocks. De Ghost kwam hen toch op tijd oppikken.

Nadat de Specters Tseebo aan boord hadden gehaald, diende Hera te ontsnappen aan The Inquisitor en de Imperials, wat uiteindelijk ook lukte. Kanan en Ezra zouden de Inquisitor weglokken, terwijl Hera moest zorgen dat Tseebo in goede handen terechtkwam. De Rodian kreeg net op tijd zijn geheugen terug en vertelde aan Hera wat hij wist over Ezra's ouders.

Vervolgens werd Hera dik tegen haar zin betrokken in de plannen van Lando Calrissian. Zo verkocht Lando Hera aan Azmorigan, maar brak ze even later al uit zijn schip. Met een escape pod landde ze terug aan boord van de Ghost. Omdat Lando een Puffer Pig had meegenomen vanop Azmorigans schip en het beest geagiteerd raakte door Zeb, blokkeerde het de gang van de Ghost en moest Kanan het schip besturen.

Kanans ontvoeringEdit

Rebel Resolve

Hera was vaak het verstand van de Specters

Net als Ezra werd Hera daarna bijzonder ontgoocheld toen bleek dat Senator Gall Trayvis eigenlijk een verrader was van het Empire en dat er van zijn holoberichten over protest tegenover het Empire niets waar was. Ezra en Hera drongen Trayvis in het nauw, maar hij kon toch weer ontkomen, waarop de Specters besloten om zelf een bericht te verspreiden. Dit lukte, maar een zware prijs moest betaald worden. Kanan werd gegrepen door het Empire en ontvoerd naar een onbekende locatie. Hera moest vervolgens een hele zware keuze maken tussen kiezen om Kanan te zoeken en daarbij mogelijk haar missie in gevaar te brengen. Fulcrum raadde haar aan om Kanan te laten zijn, ook al was hij een waardevolle pion. Ezra, Zeb, Chopper en Sabine dachten daar anders over en beraamden een plan om Kanan te bevrijden met een gestolen TIE fighter die Zeb en Ezra hadden verstopt. Uiteindelijk lukte het plan en werd Hera herenigd met Kanan. Na de missie kon Hera ook eindelijk delen wat zij al langer wist. Fulcrum was Ahsoka Tano en de bemanning maakte deel uit van een grotere groep opstandelingen.

Phoenix Rebel CellEdit

Hera voelde zich thuis onder het bevel van Jun Sato, in tegenstelling tot Kanan die liever onafhankelijk opereerde en na de Clone Wars zijn buik vol had van oorlog en legers. De missie van de Specters om terug te keren naar Lothal om Maketh Tua te evacueren, liep bijna faliekant af en liet de Rebels zien hoe machtig Darth Vader was. Op aanraden van Ahsoka rekruteerden de Rebels Rex op Seelos en een van zijn eerste informatie leidde Hera, Sabine, Zeb en Chopper naar Shantipole. Daar woonde Quarrie, een ingenieur die bouwde aan een speciaal ontwerp, de Blade Wing. Deze zwaarbewapende starfighter had de Phoenix Rebel Cell nodig om een blokkade te doorbreken. Hera overtuigde Quarrie omdat ze haar hart en ziel had verloren aan het besturen van schepen. Hera kon de Blade Wing besturen en als bonus installeerde Quarrie zelfs een hyperdrive aan boord van de Phantom. De Blade Wing kon de blokkade doorbreken en de missie was geslaagd.

Omdat de piloten van de Phoenix Rebel Cell snel sneuvelden, promoveerde Commander Sato Hera tot Phoenix Leader. Een missie naar Concord Dawn, om te onderhandelen over een ontsnappingsroute vanuit Lothal, liep slecht af. Hera kon net op tijd ontsnappen in hyperspace maar werd zwaargewond in een duel met Fenn Rau. Sabine en Kanan stelden orde op zaken en Rau stond toe dat de rebellen door hun stelsel vlogen. Hera nam ook deel aan de andere missies van de Specters. Ze hielp om de raffinaderij van de Mining Guild te beroven en om overblijvende Lasat terug te brengen naar hun huisplaneet.

Cham SyndullaEdit

Homecoming

Cham & Hera Syndulla

Hera werd opnieuw geconfronteerd met haar verleden toen de Phoenix Cell moest samenwerken met die van Ryloth onder leiding van haar eigen vader, de legendarische leider Cham Syndulla. Cham leefde altijd voor de opstand en dat nam Hera hem kwalijk, namelijk dat hij nooit naar haar had omgekeken. De samenwerking verliep niet zo vlot. De rebels wilden de Quasar Fire-class Bulk Cruiser kapen omdat het schip starfighters kon vervoeren, terwijl Cham het schip wilde vernietigen als symbool voor zijn volk en als teken van zwakte van het Empire. Toen de missie bedreigd werd, sloegen vader en dochter de handen in elkaar en werkten ze samen om hun doel te bereiken. Ze beseften dat ze nu een gezamenlijk doel hadden, de vrede terugbrengen in het universum.

Chopper BaseEdit

Met de oprichting van Chopper Base op Atollon asw de Phoenix Rebel Cell weer even veilig, zeker na het bestrijden van de Krykna Spider. Hera moest bang afwachten hoe Ezra, Ahsoka en Kanan vertrokken op mysterieuze missie naar Malachor. Toen ze terugkwamen, was Ahsoka verdwenen, leek Ezra veranderd en was Kanan blind geworden door een aanval van Maul.

Reklam StationEdit

Hera Syndulla was ontgoocheld in Ezra's leiding tijdens de missie om Hondo Ohnaka te bevrijden vanop Naraka. Terba, Hondo's handlanger sneuvelde tijdens die missie en Hera vond dit Ezra's schuld. Op Kanan hoefde Hera ook niet te rekenen, want hij leefde afgezonderd en had met bijna niemand contact. Jun Sato had wel voldoende vertrouwen in Ezra en bood hem een nieuwe missie aan. Via informatie van Hondo waren de rebels te weten gekomen dat er op Reklam Station bruikbare Y-wings zouden gesloopt worden. Hera volgde de missie vanop Atollon en diende in te grijpen toen het Empire anticipeerde en zelf een vloot naar Reklam Station had gestuurd. Er konden slechts een handvol Y-wings worden gered en Hera diende haar vliegkunsten boven te halen om Ezra te redden. Ezra had zichzelf nogmaals overschat en de Phantom was vernietigd tijdens de missie. Gelukkig was Kanan weer ter hulp gekomen en zo geraakte Ezra net op tijd aan boord van de Ghost.

Tijdens een volgende missie werd Hera, samen met Zeb, Sabine en Chopper gegijzeld door Maul die de holocrons wilde van Kanan en Ezra. Hera diende Maul rond te leiden aan boord van de Ghost en ze bracht hem ook in Kanans kajuit, waar Maul zijn holocron vond. Maul voelde ook aan Hera dat het haar idee was om destijds Ezra aan boord te halen Sabine bedacht een plan om Mauls metalen benen te magnetiseren, maar Maul bleek sterker dan de bemanning dacht en hij kreeg makkelijk de bovenhand. Uiteindelijk kon Hera worden bevrijd door Kanan alvorens Mauls droids hen gingen executeren.

Hera's verledenEdit

Nadat Sabine met succes Wedge Antilles en Hobbie kon helpen ontsnappen vanop de Skystrike Academy keerde de Ghost terug naar Ryloth waar Hera met succes haar vader en Numa redde van een patrouille van het Empire. Het Empire ging alsmaar drastischer te werk en de Tann Province was in handen gekomen van het Empire. Commander Slavin had zelfs het ouderlijk huis van Hera in gebruik genomen als basis. Hera wilde absoluut de familie Kalikori terughalen, een belangrijk erfgoed en een link met haar overleden moeder. Terwijl de groep van Cham en de Rebels een Imperial patrouille moesten afleiden, glipten Hera, Chopper en Ezra in vermomming langs de patrouille naar Hera's huis. Daar toonde Hera de Y-Wing aan Ezra waaruit ze Chopper redde tijdens de Clone Wars. Hera vond de Kalikori, maar had in haar plan geen rekening gehouden met Thrawns aanwezigheid op Ryloth. Thrawn kon Hera ontmaskeren door zijn kennis van de Syndulla-familie, ook Ezra werd ontmaskerd. Terwijl Slavin voorstelde dat Cham zichzelf aangaf in ruil voor zijn dochter, plaatste Chopper overal explosieven in het huis van Hera. Op het moment dat de ruil zou doorgaan, activeerde Chopper de explosieven. Van die verwarring maakten de rebels gebruik om te vluchten. Thrawn liet hen ontsnappen, maar realiseerde zich dat Hera tot alles bereid was om te slagen, zelfs om haar eigen huis te vernietigen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit