Wikia

Yodapedia

Holocron

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share

GreatHolocron.jpg

Great Holocron

KrimsanHolocron.jpg

Asli Krimsan Holocron

AndedduHolocron.jpg

Darth Andeddu's Holocron

Een holocron was een constructie die gebruikt werd door de Jedi en Sith om hun historie en lessen in vast te leggen. Holocrons waren ongeveer zo groot dat ze in de handpalm gehouden konden worden. De immense hoeveelheden data die opgeslagen konden worden in een holocron waren echter alleen toegankelijk voor individuen die Force-sensitive waren.

Elke holocron had één of meerdere persoonlijkheden in de vorm van Gatekeepers, die de gebruiker begeleidden in hun studies. De Gatekeepers waren echter geen intelligente wezens, maar geprogrammeerde persoonlijkheden van Jedi Masters die de holocron ooit in hun bezit hadden. Een holocron kon waarnemen wat de intenties en opleidingsniveaus van de gebruiker waren, zodat eventueel schadelijke of gevaarlijke informatie niet ingezien kon worden.

In de Jedi Temple Training Arena stonden ook veel holocrons die werden vernield door Cin Drallig en Anakin Skywalker in hun duel.

Ten tijde van de Great Jedi Purge werden veel holocrons vernietigd, vooral van de Jedi, en daarmee ook de eeuwenoude lessen en verhalen van de Jedi Order.

De mysterieuze Vor'Na'Tu die in handen was van Echuu Shen-Jon was misschien ook een holocron, hoewel dit niet zeker is. Dit artefact werd echter vernietigd in de vroege periode van de New Republic.

Bekende HolocronsEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki