Wikia

Yodapedia

Hondo Ohnaka's Pirates

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Hondo Ohnaka's Pirates
Hondo Ohnaka symbol.jpg
Organisatie
Bevelhebber:

Hondo Ohnaka

Species:

Weequay
Kowakian Monkey-Lizard
Nikto
Bith
Jawas

Details
Bewapening:

Blaster Rifles

Transport:

Saucer Ships
Speeder Bikes

Stationering:

Florrum

Hondo Ohnaka's Pirates waren een groep Pirates geleid door Hondo Ohnaka, met voornamelijk Weequay die actief waren tijdens de Clone Wars op de planeet Florrum in de Outer Rim Territories.

OrganisatieEdit

De basis van Hondo's bende waren trawanten die samen met Hondo de organisatie van Porla de Hutt hadden verlaten. Hondo's Pirates waren tijdens de Clone Wars actief in de Outer Rim waar ze vrachten kaapten en reizigers gevangennamen om losgeld te vragen. Vooral in gebieden als de Tion Hegemony en de Corporate Sector konden ze makkelijk hun gang gaan. Hondo leerde aan zijn manschappen dat doden slecht was voor de zaken. Voor doden werd er immers geen losgeld betaald. De bende gebruikte een gestolen Surronian Cruiser, genaamd Acushnet, als vervoermiddel. Als starfighters gebruikten ze een aantal Flarestar-class Fighters die Hondo had ontvreemd van een verzamelaar op Farana net als de Acushnet. De Starhawk Speeder Bikes en de Ubrikkian Tanks had Hondo 'meegenomen' toen hij Porla's organisatie verliet.

Onder leiding van Hondo Ohnaka hadden de piraten een uitvalsbasis op Florrum. Daar probeerden de piraten om skalders te gebruiken als voedsel maar hun vlees bleek enorm slecht te smaken. In 22 BBY was de bende op Vanqor om twee gestrande schepen leeg te halen. Eén van de gestrande schepen op Vanqor was eigendom van Count Dooku die door de bende werd meegenomen naar Florrum en daar werd gevangengenomen. Ohnaka eiste één miljoen credits in spice van de Republic om Dooku uit te leveren. Uiteindelijk moest Ohnaka zich tevreden stellen dat de Jedi hem lieten leven.

Na het fiasco met Dooku en de Jedi kwamen Obi-Wan en Anakin opnieuw in aanvaring met Hondo en zijn piraten. Op Felucia beschermden Obi-Wan Kenobi, Anakin Skywalker en Ahsoka Tano een Sillum landbouwgemeenschap tegen de raids van Hondo Ohnaka die de gewassen en de oogst van de gemeenschap van Casiss kwamen plunderen. Ook de Bounty Hunters Sugi, Embo, Rumi Paramita en Seripas hielpen mee om de gemeenschap succesvol te verdedigen tegen de aanvallen.

De organisatie bestond niet enkel uit Weequay maar ook uit andere species, zoals Nikto, Bith en zelfs Jawas. De basis op Florrum was uitgestrekt en bevatte ook een grote zaal waar er Weequay banketten werden gehouden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki