Wikia

Yodapedia

Horax

10.945pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Horax
Horax2.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Reptielen

Lengte:

> 15,00 meter

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Nelvaan

Quote: "Something's startling these creatures. And it's not us."
-- Anakin Skywalker

De Horax was een groot reptielachtig wezen afkomstig van de planeet Nelvaan.

FysiologieEdit

De Horax was een groot dier met vier poten afkomstig van Nelvaan dat een schouderhoogte van vijftien meter kon bereiken. De Horax was van reptielachtige oorsprong en had een dikke blauwachtige huid. De carnivore Horax had een muil vol scherpe tanden waarvan de vier uitstekend slagtanden vooral geducht waren bij de prooien van dit dier. Ter hoogte van hun voorhoofd hadden Horaxes schopvormige hoorns waarmee ze bomen konden uitgraven of Siltcrawler gangen om vervolgens een heel nest slapende wezens te verorberen. Het waren solitaire en territoriale wezens die enkel samenkwamen om te paren.

De Horax had een lange staart met stekels en eindigde in een harde, beenachtige substantie.

BestaanEdit

Horax.jpg

Horax

Gelukkig voor de Nelvaanians was de Horax een dier dat niet vaak voorkwam op hun planeet. De Horax had immers erg te lijden onder de klimatologische veranderingen die Nelvaan onderging en de soort was met uitsterven bedreigd. Omwille van hun opvallende grootte leefde er slechts één Horax binnen een bepaald gebied op Nelvaan en konden deze dieren makkelijk gespot worden van op een afstand. De Horax had een nefaste invloed op de leefwereld van Nelvaan aangezien ze telkens heel veel bomen ontwortelden.

De Nelvaanians van Rokrul ontdekten dat men een Horax op afstand kon houden door een reuk te verspreiden die was gemaakt van de schalen van de Horax staart. Eén schaal kon genoeg reuk afstaan waardoor men een dorp een heel jaar lang kon beschermen. Deze beschermde ring die rond het dorp werd getrokken kreeg een belangrijke plaats in het stammenleven van de Nelvaanians. Elk jaar moesten jonge Nelvaanian mannen op zoek gaan naar een slapende Horax om een staartschub te pakken. Tijdens deze rituele opdracht moesten de Nelvaanians hun moed tonen en konden ze worden opgenomen in de rangen van de krijgers / verkenners van de stam.

Horax1.jpg

Horax

Op het einde van de Clone Wars doodde Anakin Skywalker een Horax nadat deze de Clone Troopers had gedood. Obi-Wan Kenobi probeerde zijn voormalig Padawan nog te waarschuwen om het dier niet te doden. Skywalker en Kenobi waren op zoek naar Grievous maar vonden de stam uit Rokrul. Doordat Anakin de Horax had gedood kon de zoon van Tuzes-Adaz zijn opdracht niet voltooien en dat zorgde voor heel wat irritatie bij de jonge Nelvaanian. Later zag Anakin Skywalker in een visioen een muurtekening van een Horax verschijnen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki