Wikia

Yodapedia

Hoth System

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hoth System
Hoth.jpg
Astrografisch
Regio:

Outer Rim Territories
Ison Corridor

Sector:

Anoat Sector
Greater Javin

Sterren:

Hoth

Planeten:

Shron
Biosh
Nushk
Jhas
Ordaj
Hoth

Manen:

45

Maatschappelijk
Species:

Wampa
Tauntaun
Space Slug
Mynock

Bezienswaardig:

Echo Base
Hoth Asteroid Field

Quote: "Com-Scan has detected an energy field protecting an area around the sixth planet of the Hoth System."
-- General Veers

Het Hoth System was een afgelegen stelsel in de Outer Rim Territories in de Anoat Sector.

SamenstellingEdit

Het Hoth System bevatte zes planeten waarvan enkel Hoth leven bevatte. In het totaal bevonden er zich 45 manen in het System.

Andere bezienswaardigheden:

Ligging & GeschiedenisEdit

Het Hoth System lag in de Outer Rim Territories in een regio die de Greater Javin werd genoemd. Het System werd onderverdeeld in de Anoat Sector en maakte deel uit van de Ison Corridor.

Het Hoth System werd zelden bezocht. Enkel Hoth kon leven ondersteunen maar de planeet was enkel geschikt voor piraten, smokkelaars of jagers die op groot wild joegen, zoals Wampas. In het Hoth Asteroid Field leefde een enorme Space Slug en deze locatie was ook geschikt voor piraten en smokkelaars.

In 3 ABY had de Rebel Alliance hun Echo Base op Hoth ingericht. Het Galactic Empire liet Viper Probe Droids los in het Hoth System waarvan er één activiteit ontdekte. Het Death Squadron zette koers richting het Hoth System en op Hoth zelf werd de Rebel Alliance ontdekt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki