Wikia

Yodapedia

Hound's Tooth

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hound's Tooth
Hound's Tooth.jpg
Specificaties
Model:

YV-666 Light Freighter

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Corellian Engineering Corporation

Kleur:

Bruin

Hyperdrive:

Klasse 1.5

Affiliaties
Eigenaar:

Bossk

Affiliatie:

Bossk

De Hound's Tooth was het persoonlijke schip van Bossk, een notoire Trandoshan Bounty Hunter.

Uitzicht & SpecificatiesEdit

De Hound's Tooth was een aangepaste YV-666 Light Freighter. Over de lengte van het schip waren verschillende berichten gerapporteerd. Soms was het 23 meter lang maar soms ook 41 meter. Bossk maakte gebruik van de grote aanpasbaarheid van de modellen van Corellian Engineering Corporation om de Hound's Tooth aan te passen naar zijn noden.

Hij installeerde een X10-D Droid Brain zodat hij vanop afstand met zijn stem het schip kon besturen. De brug werd aangepast aan zijn reptielachtige fysiologie. Hij plaatste extra sensors en veiligheidssystemen zodat het onmogelijk was voor een vreemde om het schip binnen te dringen. Ook in het schip zelf had Bossk allerlei boobytraps geplaatst, zoals zenuw-verlammers, Sub-q Injectors en elektrisch geladen panelen.

Het grootste deel van de vrachtruimte was speciaal door Bossk aangepast. Zo was er een trofeekamer, een kamer om prooien te villen, een trainingskamer en vier cellen. Het bovenste deel van de achterste vrachtruimte was volledig verbouwd om een verkenningsschip te stockeren, de Nashtah Pup.

Bossk versterkte ook de wapens van de Hound's Tooth en maakte de Deflector Shields en de beplating beter. Het schip was bewapend met een inklapbaar Quad Laser Cannons, een Ion Cannon en een Concussion Missile Launcher. Het Laser Cannon kon vanuit een turret worden bestuurd maar ook vanuit de cockpit.

De Hound's Tooth had een Hyperdrive van x1.5. In Realspace was het schip ondanks zijn ontwerp vrij beweeglijk. Het schip bevatte twee ‘vleugels’ die daarbij een grote steun betekenden.

GeschiedenisEdit

HoundsTooth.png

Hound's Tooth op Tatooine

Bossk begon de Hound's Tooth te gebruiken nadat Han Solo en Chewbacca zijn vorig schip op Gandolo IV vernietigden. Hij maakte van het schip een weerspiegeling van zijn eigen persoonlijkheid en paste het schip tot in de kleinste details aan zodat het perfect bij hem paste. Met de Hound's Tooth landde Bossk in de Executor om naar Darth Vaders opdracht te luisteren in 3 ABY.

Nadat Boba Fett Han Solo had gevangengenomen, achtervolgden Bossk, Zuckuss, Furlag en 4-LOM Fett met de Hound's Tooth. Ze konden Fett tijdelijk te grazen nemen totdat Fett hen een koekje van eigen deeg gaf en de Hound's Tooth werd beschadigd. Bossk belandde echter later in Jabba’s Palace dus vermoedelijk werd het schip hersteld.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki