Wikia

Howlrunner
Howlrunner
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Lengte:

1,10 meter

Voeding:

Carnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Kamar

Howlrunners werden onder de meest gevaarlijke diersoorten op Kamar gerekend.

FysiologieEdit

Howlrunners leken op hondachtige wezens, maar hun kop leek erg op een menselijke schedel. Deze schedel bestond uit kraakbeen en beschermde de eigenlijke schedel van het dier. Geleerden geloofden dat de Howlrunners deze schedel kregen doordat ze hun holen in de grond maakten en zodat de schedel hen beschermde.

Ze dankten hun naam aan het vreselijke gehuil dat ze produceerden terwijl ze hun prooi achterna zaten.

SamenlevingEdit

Howlrunners waren kuddedieren die samen op jacht gingen. Ze leefden in quasi alle terreinen en konden zich zeer wijd verspreiden naar andere gebieden om voedsel te vinden. Howlrunners verkozen om in een hinderlaag een prooi te vangen en toe te slaan uit het hoge gras of uit de struiken in de bergen van Kamar. Howlrunners waren niet supersnel, maar ze achtervolgden een gewonde prooi totdat deze neerviel van vermoeidheid of van verwondingen.

Omdat Howlrunners een reputatie genoten, werden ze zelf bedreigd met uitsterven. Jagers zakten af naar Kamar om op Howlrunners te jagen om hun schedels als trofee op te eisen. De dieren werden ook gevangen genomen om in illegale duels te vechten.

De rogue Jedi Knight Sharad Hett verkreeg deze bijnaam voor zijn hardheid en doorzettingsvermogen. De TIE Pilot genaamd Civé Rashon droeg eveneens de bijnaam Howlrunner. Jo Ewsli, ingenieur bij Incom Corporation gaf de naam van dit dier aan de I-7 Howlrunner.

BronEdit

In andere talen