Wikia

Yodapedia

Huba

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Huba
Huba.png
Uiterlijke kenmerken
Species:

Onbekend

Geslacht:

Man

Biografie
Functie:

Kok
Piraat

Affiliatie:

Indobok Pirates

Quote: "As your generous Captain, I order you to drink and enjoy, for tonight we are one step closer to our dream!"
-- Huba

Huba was de Captain van de Indobok Pirates die actief waren op Kalarba rond 10 BBY.

BiografieEdit

Huba was niet altijd een piraat geweest. Vroeger was hij samen met zijn metgezellen een kok die droomde om een eigen zaak te runnen. Olag Greck lichtte hen echter op en vergiftigde hun eten toen ze voor Boonda the Hutt mochten koken. Greck schoof de schuld in de schoenen van Huba en zijn vrienden die veroordeeld werden tot arbeid in de Crystal Mines. Ze konden echter ontsnappen en werden de Indobok Pirates.

Meestal kaapten zij schepen van Olag Greck maar nadat hij verdween van Hosk Station, overvielen ze de Tharen Wayfarer. Zo kwamen R2-D2 en C-3PO in het gezelschap terecht en leerden ze de Stenness Pie van Artoo kennen.

Huba was een joviale kapitein en hij verloor zelfs zijn leiderschap tijdelijk aan R2-D2 nadat hij de Captain’s Pendant weigerde aan te nemen van C-3PO. Dit juweel was door de Droids op een legitieme manier bemachtigd in een wedstrijd.

Nadat Olag Greck hen weer kwam dwarsbomen maar orde op zaken werd gesteld, schonk Artoo zijn leiderschap weer aan Huba in ruil voor het recept van Stenness Pie.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki