Wikia

Hugo Eckener
Hugo Eckener.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens, Naboo

Geslacht:

Man

Lengte:

1,81 meter

Haarkleur:

Grijswit

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Titel/Rang:

Chief Architect of Naboo

Functie:

Royal Advisory Council member

Affiliatie:

Naboo

Relaties
Kinderen:

Karl Eckener

Quote: "They will have to retain the Council of Governors in order to maintain control"
-- Hugo Eckener

Hugo Eckener was Chief Architect of Naboo en lid van de Royal Advisory Council ten tijde van de Invasion of Naboo.

BiografieEdit

In 32 BBY maakte Hugo Eckener deel uit van de herverkozen leden van de Royal Advisory Council, voorgezeten door Sio Bibble. Net als alle andere leden onderhield Eckener een goed contact met de andere vertegenwoordigers van de regering over heel Naboo.

Als Chief Architect of Naboo was Eckener zeer gewaardeerd. De Naboo waardeerden immers kunst en architectuur en vonden de bouwstijlen van hun steden en gebouwen heel belangrijk. Alvorens hij in de politiek stapte, was Eckener al een gevestigd architect. Naast de architecten vertegenwoordigde Eckener ook alle beroepen die te maken hadden met de infrastructuur op Naboo, zoals de arbeiders die in de bouw werkten, de handelaars en de aannemers. Eckener was tijdens zijn ambtstermijn ook verantwoordelijk voor nieuwe bouwprojecten in Theed. Hij moest rekening houden dat deze nieuwe gebouwen perfect in het stadsbeeld pasten, zonder daarbij op te vallen.

Als lid van Royal Advisory Council ijverde Eckener voor betere vluchten, wegen en communicatie tussen de verschillende vestigingen op Naboo waar hij dan ook in slaagde. Maar barre tijden braken aan voor de planeet met de blokkade van de Trade Federation en de bezetting van de planeet. Eckener zat in de Throne Room toen de verbinding met Senator Palpatine werd verstoord. Terwijl Amidala om hulp ging vragen op Coruscant, werd Eckener samen met de inwoners van Theed gevangen genomen en in kampen ondergebracht. Nadat de Trade Federation was verslagen, nam Eckener opnieuw zijn positie als Chief Architect of Naboo in.

Hij had een zoon Karl die rond 0 BBY zich in de schulden had gewerkt bij enkele locale bendes.

Achter de SchermenEdit

  • Hugo Eckener was een historisch figuur voor de Duitse luchtvaart in het begin van de 20ste eeuw.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki