Wikia

Yodapedia

Hutt Caravel

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Hutt Caravel.jpg

Seltiss-2 Hutt Caravel

Een Hutt Caravel was een schip dat voor korte reizen van planeet naar planeet werd gebruikt of om in de hogere atmosfeer rond te trekken.

GebruikEdit

Hutt Caravels trokken vaak van Nal Hutta naar Nar Shaddaa en omgekeerd. De schepen leken op een Sail Barge en waren eveneens voorzien van een zeil. De Caravels opereerden op Repulsorlifts maar uiteraard ook op Ion Engines aangezien ze in de ruimte konden vliegen. De offensieve kwaliteiten van de meeste Caravels bleven verborgen totdat het schip effectief in aktie moest komen.

De Caravels werden luxueus ingericht en bepaalde modellen, zoals de Seltiss-2 Caravel, hadden een voorste cabine die kon worden afgescheiden van de Caravel op praktische redenen maar vooral om in geval van nood te fungeren als een soort Life Boat. Geen twee Hutt Caravels waren identiek aan elkaar.

Een Hutt Caravel was voor veel Hutts een statussymbool dat was aangepast naar de noden van de eigenaar. Dit bekende vaak een ruim dek met voldoende plaats voor dienaars en danseressen. Vaak vergeleken Hutts elkaars Caravels in competitieve wedstrijden waarin werd bewezen welke Caravel het meest luxueus was uitgebouwd.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki