Wikia

Yodapedia

IG-86 Sentinel Droid

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
IG-86 Sentinel Droid
IG-86 Assassin Droid.jpg
Product
Model:

IG-86 Sentinel Droid

Klasse:

Klasse 4

Ontwerp:

Phlut Design Systems

Fabrikant:

Holowan Mechanicals

Prijs:

7.000 tot 7.8000 Credits

Specificaties
Hoogte:

1,99 meter

Functies
Taken:

Bewaking

Affiliatie:

Ziro the Hutt
Gha Nachkt

IG-86 Droids.jpg

IG-86 Droids in de Vulture's Claw

De IG-86 Sentinel Droid was een model IG-Series Droid dat tijdens de Clone Wars werd gebruikt.

UiterlijkEdit

De IG-86 Sentinel Droid was de voorloper van de IG-88 Series Assassin Droid. Na de productie van de IG Lancer Combat Droid en de IG-100 MagnaGuard, produceerde Phlut Design Systems de IG-86 Sentinel Droid. Dit model was gemaakt om te fungeren als lijfwacht of als een bewaker van een domein of huis. De meeste IG-86 Droids werden echter voor meer duistere praktijken gebruikt. Door de heuritieke processor kon de IG-86 in tegenstelling tot veel Battle Droids bewegingen en patronen aanleren. Zowel Ziro the Hutt als Gha Nachkt gebruikten zulke modellen. Ziro liet verschillende Droids lange tijd zonder Memory Wipe fungeren zodat ze ervaring konden opdoen en een eigen persoonlijkheid kregen. De IG-86 waren standaard niet veel slimmer dan gewone Battle Droids, maar de meeste modellen hadden een heuristieke processor waardoor ze gebeurtenissen in gevechten konden onthouden en daaruit nieuwe technieken en tactieken leren.

De IG-86 Droid was bijna twee meter groot. De Droids hadden op het eerste zicht dunne ledematen maar dat was bedrog. Het frame van deze Droids was versterkt met onder andere kabels die bestand waren tegen bijtende stoffen. De IG-86 Droid had een cilindervormig hoofd met rode Photoreceptors en sensoren zodat de droid een gezichtsveld had van 360°. De Droid had geen reuksensoren maar wel uitstekende auditieve sensoren, warmtegevoelige sensoren en bewegingssensoren. Verschillende lenzen stelden de Droids in staat om hun doelwitten makkelijk te vinden.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars maakte Ziro the Hutt gebruik van verschillende IG-86 Units. Onder andere KRONOS-327 was een IG-86 Droid.

De Trandoshan handelaar Gha Nachkt had een aantal IG-86 Droids in de Vulture's Claw die hij als zeer kostbaar materiaal beschouwde. R3-S6 activeerde 'per ongeluk' deze Droids toen Anakin en Ahsoka naar R2-D2 op zoek waren.

Ook Cad Bane maakte regelmatig gebruik van IG-86 Droids als metgezellen, zoals HELIOS-3D die hielp met Ziro te bevrijden of HELIOS-3E die hielp in de voorbereiding op de redding van Ziro.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki