Wikia

Yodapedia

IG-88

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
IG-88
IG-88.jpg
Specificaties
Model:

IG-Series Assassin Droid

Fabrikant:

Holowan Mechanicals

Kleur:

Chroom

Programmering:

Mannelijk

Lengte:

1,96 meter
140 kilogram

Uitrusting:

Gas dispenser
Neural Gas grenades
Flamethrower
Sonic stunner
Pulse cannon
Needle dart gun
Ion Blaster
DAS-430 Electromagnetic Projectile Launcher
Concussion Grenade Launcher
Throwing Flechettes
Blaster Rifles
Personal Energy Shield

Biografie
Taken:

Bounty Hunter
Doden
Droid Revolution

Quote: "I think, therefore I am. I destroy, therefore I endure"
-- IG-88

IG-88 was een collectief van vier ontsnapte IG-Series Assassin Droids. Eén van hen was IG-88B, de Bounty Hunter die op de aanvraag van Darth Vader inging in 3 ABY om de Millennium Falcon te vangen.

BiografieEdit

IG-88 was het ontwerp van Phlut Design Systems. Het ontwerp was al klaar voor de Clone Wars maar werd pas na de Clone Wars in realiteit gebracht. De IG-88 was de meest succesvolle serie.
Energy Shield IG-88.jpg

Het Personal Energy Shield van een IG-88 kon zelfs een Lightsaber aanval blokkeren.

Tijdens de productie van de IG-88 droids liep het grandioos fout. De IG-serie droids werden zelfbewust en vooraleer men het besefte, hadden vijf IG’s in het totaal 23 ingenieurs en ontwerpers van Holowan Mechanicals vermoord. Vier van deze IG’s waren IG-88 modellen (genaamd A, B, C en D). Deze modellen waren verschillend maar waren collectief verbonden met elkaar. De IG-88’s vertoonden megalomane neigingen en een plezier in het doden van organische levensvormen. De ontsnapping zorgde voor heel wat commotie in het Galactic Empire.

IG-88 was een bijna twee meter groot arsenaal van wapens. De droid had twee lange benen en dunne armen voorzien van grijpklauwen. In het lichaam had IG-88 talloze verborgen wapens of mogelijkheden die hem hielpen om de job te klaren. Zo hadden de droids een zicht van 360° door allerhande sensors. Rond het lichaam droeg IG-88 een gordel met ammunitie.

De vier IG-88 modellen trokken meteen na hun ontsnapping naar Mechis III waar ze de droid factory onder controle namen en de droids deprogrammeerden met de wil om elke droid te onderwerpen aan het gezag van de IG-88’s. Ondertussen startte IG-88B met een uiterst succesvolle loopbaan als Bounty Hunter. Het Galactic Empire zocht zelf naar de IG-88’s terwijl de droids meer dan 150 opdrachten tot een goed einde hadden gebracht. Om hun opdrachten goed te kunnen vervullen, had IG-88 een schip nodig, de IG-1000 en later de IG-2000.

IG-88 droids.jpg

IG-88 met de Tammuz-An Royal Scepter

Eén van de vroege opdrachten kreeg IG-88 van Zatec-Cha, Vizier van Tammuz-an. Hij moest de verloren Prince Mon Julpa opsporen samen met de Royal Scepter of Tammuz-an. Tijdens dit avontuur kwam IG-88 in contact met R2-D2 en C-3PO. De loopbaan van IG-88 werd met succes voortgezet en de droid werd zelfs een lid van het Bounty Hunters Guild. Hij was zelfs zo succesvol dat de Mos Eisley Cantina, gerund door notoire droid haters, drankmixers gebruikte in de vorm van zijn hoofd.

IG-88 Boba.jpg

IG-88B op de Executor

In 3 ABY was IG-88B aanwezig op de Executor toen Darth Vader Bounty Hunters zocht om Han Solo gevangen te nemen. Boba Fett was de droid echter te slim af maar IG-88B volgde Fett naar Cloud City. Fett kon de IG echter verrassen en liet zijn levenloos omhulsel achter in de Cloud City Incinerator bij de Ugnaughts. Fett was echter nog lang niet verlost van de IG-88’s want IG-88C en IG-88D vielen Fett aan toen hij onderweg was naar Tatooine om Han Solo aan Jabba the Hutt uit te leveren. Fett kon ook deze twee uitschakelen zodat enkel IG-88A overbleef.

ModellenEdit

UitrustingEdit

IG-88 NEGTC.jpg

IG-88

WapensEdit

BeschermingEdit

  • Miniature cutting lasers
  • Temperatuur van armor kon drastisch worden verhoogd
  • De palm van de linkerhand kon Blaster schoten weerkaatsen
  • Bedrading was beschermd tegen allerlei soorten zuren

Achter de schermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki