Wikia

Yodapedia

IPG-X1131 Longtail

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

IPG-X1131 Longtail
IPGX1131.jpg
Product
Model:

IPG-X1131 Longtail

Klasse:

Podracer

Fabrikant:

Irdani Performance Group

Specificaties
Afmeting:

5,33 meter (cockpit)
10,67 meter (motoren)

Snelheid:

775 km/h

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Teemto Pagalies

Teemto Pod.jpg

IPG-X1131 Longtail

Quote: "Looks like a few Tusken Raiders have camped out on the Canyon Dune Turn"
-- Fode

De IPG-X1131 Longtail was het model Podracer gebruikt door de Veknoid Teemto Pagalies.

Bouw & UitzichtEdit

Toen Teemto Pagalies genoeg Credits bij elkaar had gewonnen, kocht hij de vreemde IPG-X1131 Longtail Podracer van de Irdani Performance Group. De cirkelvormige cockpit draaide rond aan een snelheid van 230 toeren per minuut die de cockpit stabiliteit gaf. Tijdens een omwenteling werden er een reeks elektromagnetische krachten in werking gezet die de cockpit lieten rechtstaan. Indien dit alles niet aanwezig was geweest, had de cockpit plat komen te liggen tijdens een rit.

Pagalies kon niet rekenen op zijn zicht met deze cockpit en moest een beroep doen op de talloze sensors van zijn Podracer die gegevens doorstuurden naar de boordcomputer van het vaartuig. De unieke cockpit was verbonden met twee lange motoren die een schelpachtige kleur hadden. De motoren zelf waren niet zo groot want de beschermkappen namen eigenlijk de meeste meters in beslag. Deze motoren kenden normaal gezien weinig versnellingskracht maar Teemto had ze verbouwd zodat ze een snelheid van 775 km/h konden bereiken. Via pedalen kon Teemto versnellen en bochten nemen die een Podracer van zulke lengte normaal niet kon nemen.

Teemto deed het erg goed in de race maar omwille van zijn grote Podracer werd Teemto een makkelijk doelwit voor Tusken Raiders. Op het einde van de 2de ronde werd hij onder vuur genomen op de Canyon Dune Turn door een kogel in één van de motoren die een kortsluiting bij de Energy Binders veroorzaakte. Teemto’s Podracer crashte en de cockpit tolde met Teemto verder en verder weg. Veel journalisten dachten dat Teemto Pagalies was gesneuveld maar de cockpit redde eigenlijk zijn leven. Bij zijn terugkeer, na te zijn hersteld van zijn blessures, kwam Teemto op de proppen met net dezelfde Podracer. Het was niet geweten of hij zijn oude racer had verbouwd of gewoon een identiek model had gekocht.

Watto verkocht ooit een paar IPG-X1131 Longtail motoren voor 19.995. In welke Huttese valuta dat bedrag was, wist men niet.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki