Wikia

IPV-1 System Patrol Craft
IPV-1
Product
Model:

IPV-1 Inter-system Patrol Craft

Klasse:

Frigate

Fabrikant:

Sienar Fleet Systems

Specificaties
Afmeting:

120 meter

Hyperdrive:

Geen

Bemanning:

12

Passagiers:

10

Vracht:

200 ton

Voorraad:

1 maand

De IPV-1 Inter-system Patrol Craft was een typisch patrouilleschip dat in staat was om te patrouilleren in één System.

UitzichtEdit

De IPV-1 was 120 meter lang en was ovaalvormig. Het bezat geen Hyperdrive en was bewapend met Point-defense Light Turbolasers en (24) Medium Concussion Missiles.

TakenEdit

De IPV-1 was niet geschikt om andere grote schepen te bestrijden. In de eerste plaats kon het kleinere schepen achtervolgen en vernietigen, vooral lichtgepantserde vrachtschepen. De IPV-1 kon redelijk wat schade incasseren maar elk schip dat groter was dan een Frigate had weinig te duchten van de korteafstandswapens. Dit schip kon echter nog altijd rekenen op de snelheid om te vluchten dankzij sterke Ion Engines. Dit was meteen ook een sterkte van dit schip, namelijk het confronteren van vijandelijke schepen alvorens ze in Hyperspace konden vluchten.

De IPV-1 werd meestal gestuurd naar Systems die al vrij goed onder controle werden gehouden. Daarom werden deze schepen zelden door uitstekende bemanningsleden bestuurd. Zij onderhielden vaak een goede relatie met de locale overheid en zakenlui. De IPV-1 werd meestal voor jaren aangeduid aan één bepaald System. Die leidde vaak tot laksheid waarbij het protocol werd geschonden en waar soms zelfs muiterij of opstand het gevolg van was.

Een IPV-1 was tevens een uitstekend piratenschip indien men er een Hyperdrive kon in plaatsen.

GeschiedenisEdit

De IPV-1 werd gebouwd door Sienar Fleet Systems en werd oorspronkelijk als Independent Patrol Vehicle aangeduid. De belangrijkste taken van de IPV-1 waren piraten onderscheppen en anti-smokkel activiteiten. Tijdens de New Order stond de I voor Imperial maar verder veranderde er nauwelijks wat aan het takenpakket.

In de Galactic Civil War werden deze schepen vaak gebruikt voor missies die helemaal niet voor hen geschikt waren. Alvorens de Lancer-class Frigate werd ontwikkeld, gebruikten sommige Captains hen als escorte voor Star Destroyers waarbij ze werden uitgerust door Jury-rigged Hyperdrives.

WapensEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki