Wikia

Yodapedia

IW-37 Pincer Loader

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
IW-37 Pincer Loader
IW-37.jpg
Product
Model:

IW-37 Pincer Loader

Klasse:

Klasse 5

Fabrikant:

Cybot Galactica
Industrial Automaton

Prijs:

8.000 Credits

Functies
Taken:

Afbreken
Laden

IW-37 Pincer Loader.jpg

IW-37 in strijd met twee DUM-series Pit Droids

De IW-37 Pincer Loader, ook wel bekend als de Salvager Droid, was een grote Binary Loadlifter met één grijpklauw.

UitzichtEdit

De IW-37 was een Binary Loadlifter met twee poten en één grote grijpklauw. Deze arm kon de Droid met zeer grote nauwkeurigheid manipuleren. Met de arm kon de IW-37 raketten laden in schepen of warheads verwijderen uit rakethouders van wrakken. Daardoor kreeg de Droid de bijnaam Salvager Droid. De IW-37 moest ook op slagvelden alle bruikbare wapens en ammunitie verzamelen uit vernietigde voertuigen of schepen.

De IW-37 werd gepromoot als de Bantha onder de Load Lifters. Hoewel de IW-37 niet mocht vechten, was de Droid in staat om zich te verdedigen tegen personen die hem hinderden met het uitvoeren van zijn taken. Clone Troopers vonden niet zelden IW-37 Droids in wrakken van CIS schepen waar er nog altijd B2 Super Battle Droids gevangen zaten in de grijpklauw.

De met Durasteel beladen IW-37 Droid werd ook gebruikt om met zijn arm in nauwe ruimtes te gaan zoals de cockpits van de Eta-2 Actis-class Interceptor. Sommige Droids droegen het symbool van de Open Circle Fleet.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki