Wikia

Yodapedia

Ilum's Crystal Cave

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ilum's Crystal Cave
Crystalcaves2.jpg
Locatie
Planeet:

Ilum

Type:

Rotsformatie

Klimaat:

Koud

Inwoners:

Gorgodon

Crystalcaves.jpg

Interieur

De Crystal Caves op de planeet Ilum was één van de weinige plaatsen waar de Jedi hun Lightsaber Crystals konden vinden. De grot werd bewaakt door de Gorgodons, die op de koude wereld leefden en in de grotten vaak op zoek waren naar voedsel.

GeschiedenisEdit

Een Jedi Padawan moest in de grot een soort van test afleggen, voordat hij of zij een kristal kon bemachtigen, waarmee het Lightsaber kon worden afgemaakt. De test manifesteerde zich als een serie visioenen of stemmen. Een Padawan kwam bijvoorbeeld in contact met vroegere ervaringen, of angsten die overwonnen moesten worden. Eenmaal in het bezit van een kristal moesten de Padawans mediteren en hun Lightsaber afmaken, voordat ze naar buiten kwamen.

Op de muren waren diverse schilderingen te zien die in de loop der jaren waren achtergelaten door verschillende Jedi. Ze vormden gezamelijk een soort van compacte geschiedenis van de Jedi Order.

Clone WarsEdit

In de Clone Wars brachten Jedi Master Luminara Unduli en haar Jedi Padawan Barriss Offee een bezoek aan de Crystal Caves, zodat Barriss haar training kon afmaken. Ze werden echter aangevallen door de Chameleon Droids die Count Dooku daar had geplaatst. De droids hadden explosieven gelegd in de grotten, en beschadigden de boel aanzienlijk toen deze detoneerden. Luminara en Barriss raakten gevangen in het puin, maar werden later door Yoda gered, die had gevoeld dat er iets mis was.

Jedi PurgeEdit

In de maanden na de Great Jedi Purge van Order 66 vluchtten twee overlevende Jedi naar de Crystal Caves. Fy-Tor-Ana en Garen Muln zochten een schuilplaats om te ontkomen aan het Galactic Empire. Fy-Tor-Ana verliet Ilum uiteindelijk om naar Coruscant te gaan. Muln werd later gered van de planeet door Ferus Olin, die de Purge ook had overleefd.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki