Wikia

Yodapedia

Immobilizer 418 Cruiser

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Immobilizer 418 Cruiser
Interdictor.jpg
Product
Model:

Interdictor-class Cruiser
Immobilizer 418

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Sienar Fleet Systems

Specificaties
Afmeting:

600 meter

Versnelling:

1.270 G

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

2.783 tot 2.807

Passagiers:

80

Vracht:

5.500 ton

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

Gravity-Well.jpg

Gravity-Well Projectors

Quote: "Never again will the Rebels leave you behind, looking flat-footed and foolish. The Immobilizer will see to that."
-- Onbekende Sienar vertegenwoordiger

De Immobilizer 418, ook wel bekend als de Interdictor-class Cruiser, was een Cruiser van het Galactic Empire die een belangrijke taak vervulde. Deze Cruisers konden immers schepen beletten om in Hyperspace te gaan of ze konden schepen uit Hyperspace plukken.

UitzichtEdit

De Interdictor was een schip van 600 meter lang en leek op een verkleinde Star Destroyer. Het schip was een exacte kopie van een Vindicator-class Heavy Cruiser maar was herkenbaar aan de vier Gravity-Well Projectors. Deze projectors konden een massa projecteren in de ruimte zodat schepen deze projectie zouden interpreteren als een echte massa en daardoor Hyperspace zouden verlaten of niet in Hyperspace wilden springen.

Een Interdictor was standaard gewapend met 50 Quad Laser Cannons en werd bestuurd door meer dan 2000 bemanningsleden. De Interdictor kon makkelijk worden uitgerust met andere wapens indien nodig.

Hoewel het ontwerp op dat van een Star Destroyer leek, was het Sienar Fleet Systems die de Immobilizer 218 produceerde. Er bestond ook een variant met twee Gravity-Well Projectors in plaats van met vier.

MissieEdit

De Interdictor Cruiser was geen schip dat op zichzelf een aanval van vijandelijke schepen kon weerstaan, noch kon het veel hulp bieden in een veldslag. De Interdictor was een schip dat strategisch moest worden ingeschakeld en dat gebeurde altijd in gezelschap van grotere schepen als Star Destroyers.

Eén van de meest gebruikte tactieken van de Rebel Alliance was een snelle aanval uitvoeren, de vijand verzwakken en dan snel vluchten in Hyperspace. Een Interdictor Cruiser zorgde ervoor dat de schepen van de vijand geblokkeerd kwamen te zitten en een makkelijke prooi werden. Interdictors werden ingezet langs Hyperspace Routes om daar schepen uit Hyperspace te halen. Een Interdictor was ook een handig schip bij het aanleggen van een blokkade rond een planeet. Zo konden geen schepen de planeet naderen of verlaten. De Rebel Alliance ontdekte dat de enige zwakheid een opening van 60 seconden was waarin de Gravity-Well Projectors moesten opladen om een volgende projectie uit te voeren. Deze minuut was vaak de enige ontsnappingsroute die de rebellen voorgeschoteld kregen. Een Projector helemaal van op nul opladen, duurde zelfs bijna een half uur.

Hoewel de Interdictor net iets te licht woog om zich te meten in grote gevechten, kon het wel aan aanvallen van starfighters weerstaan door de goede Deflector Shields en de twintig Quad Lasers die het schip verdedigden.

GeschiedenisEdit

Immobilizer 218.jpg

Immobilizer 418

Toen het Galactic Empire een Gravity-Well Projector ontwikkelde, werd er beslist om een speciaal schip te maken dat voldoende kracht kon genereren om de projectors te doen werken. De eerste prototypes waren veel groter dan de uiteindelijke schepen zouden zijn. Sienar Fleet Systems produceerde de eerste Interdictor in 2 BBY. De dure schepen werden in zeer beperkte aantallen gemaakt en zeer voorzichtig ingeschakeld voor de Battle of Hoth. Gedurende de Battle of Endor waren er nog steeds maar een handvol Interdictors op de markt en de meeste schepen deden dienst in de Outer Rim Territories.

Een Interdictor was voor de Battle of Hoth onder andere verantwoordelijk voor de vernietiging van de Deretta Destroyers, een groep Starfighters van de Rebel Alliance.

WapensEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki