Wikia

Yodapedia

Imperial Code Cylinder

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Imperial Code Cylinder
Code Cylinders.jpg
Product
Model:

Imperial Code Cylinder

Functies
Gebruik:

Imperial Officers

Taken:

Data

Gebruikers:

Galactic Empire

Imperial Code Cylinders waren zilverkleurige kokers die Imperial Officers voorzagen van data maar langs de andere kant hen eveneens controleerden.

Uitzicht & GebruikEdit

Imperial Code Cylinders bestonden uit een klipje, een data code en een data interface. Ze bestonden in verschillende modellen en werden door Officers gedragen naast hun rank insigne in kleine zakjes. Zowel Officers van de marine als de landmacht gebruikten deze cylinders.

Deze cylinders dienden om Imperial Officers te voorzien van informatie en om hen toelating te geven om bepaalde bevelen uit te voeren of bepaalde secties van een schip of basis te betreden. Met deze staafjes konden ze ook informatie halen uit de computerdatabanken. De cylinders bevatte een middel waardoor het de Officer kon herkennen aan de stem, de vingerafdrukken en de ogen.

Normaal gezien was het verplicht dat een Officer de Code Cylinders droeg op een zichtbare plaats maar technici en ingenieurs mochten ze ook elders bewaren. Stormtrooper Officers en NCO’s droegen niet altijd zichtbare Code Cylinders.

Tarkin.jpg

Grand Moff Tarkin droeg 4 Code Cylinders

Naargelang zijn rang kreeg de Officer één of meerdere cylinders die hem die toegang gaf die hij volgens zijn rang mocht bezitten. Met de cylinder kon de Officer computers raadplegen, deuren openen, Droids controleren en deuren sluiten. Daarna moesten de Officers een code intikken waardoor ze toestemming kregen om hun actie te voltooien.

Hoe hoger de rang, hoe meer Code Cylinders een Officer kreeg.

ControleEdit

De Code Cylinder gaf ook een uitstekend zicht op de taken en het werk van een Officer. Tijdens de Galactic Civil War werden de codes veelvuldig aangepast zodat er geen bruikbare cylinders in de handen van de Rebel Alliance zouden vallen. Elke computer hield een gedetailleerd log bij van elke individuele Code Cylinder zodat het meteen opviel wanneer er een probleem was opgetreden of wanneer er een belangrijk document werd geraadpleegd.

Imperial Intelligence en het ISB hield deze logs in de gaten zodat ze verdacht gedrag meteen konden opmerken.

Achter de SchermenEdit

  • Omwille van de slechte continuïteit van de Officer outfits in de films, is het erg mogelijk om een lijn te trekken in hoeveel Cylinders een bepaalde rang droeg. Slechts van enkele rangen kunnen ze zeker zijn zoals Grand Moff en Admiral. Maar General Cassio Tagge droeg bijvoorbeeld 3 cylinders terwijl General Maximilian Veers aan boord van de Executor er maar 1 droeg. Dit kan mogelijk ook te maken hebben met Veers’ verminderde autoriteit aan boord van een schip als Army General.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki