Wikia

Yodapedia

Imperial Gunner

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Imperial Gunner
Imperial Gunner.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Imperial Navy
Imperial Fighter Corps

Affiliatie:

Galactic Empire

Bevelhebber:

Darth Vader

Species:

Mens

Details
Stationering:

Death Star I
Death Star II Imperial Star Destroyer

Conflicten:

Battle of Yavin
Battle of Endor

Quote: "You may fire when ready"
-- Grand Moff Tarkin

De Imperial Gunners was een groep elite-gunners geselecteerd uit de rangen van alle soldaten van het Galactic Empire.

OorsprongEdit

De Imperial Gunners waren eigenlijk ofwel TIE Pilots in opleiding ofwel gebuisde piloten die niet de vliegkunsten hadden om het als piloot waar te maken. Deze soldaten waren echter handig met wapens en beschikten over een erg goed zicht. Toch wilden weinig rekruten zich meteen bij de Imperial Gunners aansluiten. De groep wilde zo weinig mogelijk aandacht trekken en hun taak zo goed mogelijk vervullen. Het was niet geweten of er zich nog Clones onder de rangen van de Gunners bevonden maar dat viel zeker niet uit te sluiten.

UitzichtEdit

Imperial Gunner DS.jpg

Gunners aan boord van de Death Star I

Imperial Gunners waren gekleed in het zwart met een opvallend en unieke helm met een lang horizontaal vizier. Deze helm bevatte een macrobinocular scherm, flash shields en scanners om een doelwit in het oog te houden. Soms droegen de Gunners een beschermde zwarte borstplaat en meestal droegen ze ook zwarte handschoenen.

TakenEdit

Imperial Gunners werden bijna overal in de Imperial Navy ingezet waar er zich wapens aan boord van grote schepen bevonden. Dit was zowel het geval in de Imperial Star Destroyers als in de Death Stars. Gunners werkten vaak samen met Naval Troopers en Death Star Troopers.

Aan boord van de Death Star I waren groepen toegewijde Gunners aanwezig. Ze hadden zich voorbereid op allerlei verschillende taken aan boord van de Death Star maar Cassio Tagge plaatste hen alfabetisch aan boord van de basis. Dit terwijl de Gunners onderling al afspraken hadden gemaakt hoe ze een aanval konden afslaan. Op de Death Stars moesten de Gunners ook de Superlaser controleren en afvuren. Aan boord van de Death Star droegen sommige Imperial Gunners een licht borstarmor. Sommige uniformen hadden Imperial Navy emblemen op hun schouders en andere uniformen niet.

Probot Gunner Pilot.jpg

Imperial Gunner met een Viper Probe Droid en een TIE Pilot aan boord van Death Star II

.

Imperial Gunners werden ingeschakeld in twee van de belangrijkste veldslagen tijdens de Galactic Civil War. In de Battle of Yavin werden ze verrast door de snelle Rebel Starfighters waar de Death Star I vooral was gebouwd om een aanval van grote schepen te verdedigen. In de Death Star I was Lieutenant Tanbris één van de officieren die de Imperial Gunners leidde. Hij bracht Darth Vader op de hoogte van de problemen die de Rebel Starfighters opleverden.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki