Wikia

Yodapedia

Indobok

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Indobok
Indobok.jpg
Astrografisch
Planeet:

Kalarba

Regio:

Mid Rim

Sector:

Hevvrol Sector

Stelsel:

Kalarba System

Fysisch
Klimaat:

Droog

Terrein:

Rotsen

Maatschappelijk
Inheems:

B’rknaa

Brknaa Indobok.jpg

De kristallen gaven 'leven' aan de B'rknaa

Quote: "It appears that the adult B’rknaa is Indobok itself!"
-- C-3PO

Indobok was één van de twee manen van de planeet Kalarba in de Mid Rim.

GeschiedenisEdit

Indobok was een rotsachtige maan met bergen, canyons en desolate landschappen. De maan werd bewoond door de rotsachtige wezens genaamd B'rknaa. Rond 10 BBY vluchtte IG-88 naar Indobok waar hij de achtervolgers – Olag Greck en zijn trawanten – van zich af kon schudden. De maan gaf ook zijn naam aan de Indobok Pirates al waren zij toch meer actief op Kalarba zelf.

Niet veel later ontdekte C-3PO een merkwaardig geheim over de maan. Jace Forno wou de talloze kristallen mijnen die op Indobok voor het rapen lagen. Toen Forno deze kristallen ontvreemde, merkten de Droids op dat de B’rknaa zich erg verzetten tegen deze actie. Toen Threepio werd achtergelaten door Forno ontdekte hij dat de B’rknaa eigenlijk als een soort omhulsel fungeerden voor de kristallen die intelligentie vertoonden. De B’rknaa verdedigden zich aan de zijde van de Pitareeze familie tegen de nieuwe inval van Forno. De B’rknaa vormden één grote rotskrijger die de piraten kon bedwingen.

Uiteindelijk dankten de B’rknaa de Pitareeze familie voor de bewezen diensten en besefte C-3PO dat de volwassen B’rknaa eigenlijk Indobok zelf was.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki