Wikia

Infiltrator Battle Droid
Transforming Demolition Droid
Product
Klasse:

Klasse 4

Fabrikant:

LIN Demolitionmech

Specificaties
Hoogte:

2,42 meter
158 kilogram (gewicht)

Functies
Taken:

Vernietiging

Affiliatie:

CIS

Coruscant Sanitation

Vermomming als CSD Droids

Quote: "Some of you may not return. Actually, none of you will return. But don't let that get in your way. Is that clear?"
-- Grievous

Een Infiltrator Battle Droid was een Demolition Droid die zich van een Battle Droid kon transformeren in een onderdeel van een bom.

Uitzicht & GebruikEdit

Deze Transforming Demolition Droid zag eruit als een enorme Battle Droid, gewapend met twee grote Blaster Cannons. Maar de Droids konden zich helemaal opvouwen zodat ze eruitzagen als ‘’Sweeper Droids’’ die voor de reiniging instonden.

Deze Droids waren een cruciaal onderdeel van Dooku’s en Nix Cards plan om Coruscant rechtstreeks aan te vallen toen de Galactic Senate dreigde om een stemming te laten goedkeuren die de vredesonderhandelingen met de CIS zou openen.

Grievous droeg deze Droids op om niet te falen en zei dat geen van hen zou terugkeren van hun missie. Eens aangekomen met een Taylander Shuttle begonnen deze Droids zich een weg te banen naar één van de grote reactors die elektriciteit voorzag in het Senate District. De Droids deden zich voor als leden van het Coruscant Sanitation Department en drongen door tot één van de centra. Daar transformeerden ze zich tot de grote Battle Droids en doodden alle controleurs van het station.

De Droids vormden vervolgens per twee een grote bom die een enorme explosie veroorzaakte. Door deze ontploffing zouden de vredesonderhandelingen een forse deuk krijgen, zowel in de Republic als bij de CIS.

Achter de SchermenEdit

  • Deze Droids hebben nog geen deftige technische naam gekregen. In de Star Wars Insider 125 worden ze Infiltrators genoemd.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen