Wikia

Yodapedia

Ingey

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Ingey
Ingey.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Tesselated Arboreal Binjinphant

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Wit en Zwart

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Functie:

Huisdier

Affiliatie:

Coby

Quote: "Ingey is not a beast! He’s a Tesselated Arboreal Binjinphant"
-- Coby

Ingey was het huisdier en de beste vriend van Prince Coby.

BiografieEdit

Ingey was een Tesselated Arboreal Binjinphant, een klein zoogdierachtig beest met vier poten en een lange staart. Coby beschouwde Ingey als zijn beste vriend en was onafscheidelijk met zijn huisdier. Toen Coby naar de Academy ging, nam hij Ingey ook mee.

Op Zelakesh kregen de uitbaters van Starhunter's Intergalactic Menagerie Ingey echter in de gaten en herkenden een zeldzame Tesselated Arboreal Binjinphant. Toen Coby een Blackhawk Destroyer aan het bekijken was, aarzelden de Starhunters geen seconde om Ingey’s leiband door te knippen en hem te ontvoeren.

Ingey werd meegenomen naar Dandelo waar hij in een kooi werd gestopt met Greej, een vriendelijke Near-Human. Coby liet zijn vriend echter niet in de steek en samen met R2-D2, C-3PO en de Fuzzums, zette hij een reddingsactie op waardoor Ingey kon gered worden.

Uiteindelijk greep Jann Tosh in zodat de Starhunters werden gevangen gezet. Ingey reisde samen met Coby en Greej het universum rond om de gevangen species terug naar huis te brengen.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki