Wikia

Yodapedia

Ingo Wavlud

11.077pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ingo Wavlud
Wavlud.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Byss

Functie:

Auteur

Affiliatie:

Sith Order ?

Ingo Wavlud was een aanhanger van de Sith Order die op de planeet Byss leefde. Wavlud was de auteur van het Wavlud Manuscript, een uitgebreid werk dat informatie bevatte over vele elementen van de Sith Order.

BiografieEdit

ManuscriptEdit

Ingo Wavlud was zelf geen Force-sensitive, maar werd er van verdacht dat hij zich erg tot de Sith leer voelde aangetrokken. Hij schreef daar over in zijn manuscript, waarin hij veel aspecten belichtte van de Sith en hun organisaties. Zo werd het ontstaan van de "Darth" titel besproken. Wavlud was er van overtuigd dat Darth Revan en Darth Malak de eerste gebruikers waren van de term en dat het waarschijnlijk afkomstig was van het Rakatan woord "daritha", wat "keizer" betekende. Een andere optie zou zijn dat het een samenvoeging was van "darr tah", wat zoiets betekende als "overwinning over de dood". Wavlud gaf echter ook aan dat een definitief antwoord waarschijnlijk nooit zou komen, en dat vele culturen hun eigen etymologie hadden.

Wavlud schreef verder over verschillende Sith Lords, zoals Darth Sidious, Darth Bandon, Darth Traya, Darth Nihilus en Darth Sion. Hij was op de hoogte van de geheime identiteit van Sidious en wie zijn drie leerlingen waren. Daarnaast was in zijn manuscript ook een passage opgenomen over de Columus Data Card, die informatie bevatte over de dood van Danzigorro Potts, rond 24500 BBY. Wavlud vond dat het niets meer was dan Jedi propaganda.

ErfenisEdit

Het Wavlud Manuscript werd later terug gevonden in zijn persoonlijke eigendommen door leden van de Council on Security and Intelligence van de Galactic Alliance. Her werd vertaald door agent Gannod Chant en doorgegeven aan de New Jedi Order. Het manuscript kwam in de handen van Jedi Historian Tionne Solusar, die het samen gebruikte met de The Lundi Series om een uitgebreide verzameling te maken van kennis over de Sith.

Achter de SchermenEdit

Een afbeelding van Ingo Wavlud is te vinden in Jedi vs. Sith: The Essential Guide to the Force. De mensen van Del Rey vonden het een leuk idee om de beeltenis van auteur Ryder Windham te gebruiken. Op Celebration IV maakten zij een foto van Windham die een dienblad vasthield, die door Chris Trevas werd omgezet in een tekening.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki