Wikia

Yodapedia

Iriaz

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Iriaz
Iriaz.jpg
Biologie
Indeling:

Nonsentient

Voeding:

Herbivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Dantooine

De Iriaz waren gracieuze herbivoren van de planeet Dantooine, waar zij in enorme kuddes leefden die altijd op zoek waren naar water. Iriaz aten grassen, bessen en af en toe jonge scheuten van de bomen die op de vlaktes voorkwamen. Iriaz kwamen zelden alleen, en eenzame Iriaz waren vaak zieke, oudere of gewonde dieren. Soms leefden mannetjes die zelf geen kudde hadden om te leiden ook alleen.

Iriaz hadden een groene huid met gele vlekken. Hoewel het redelijk zachtaardige dieren waren, konden Iriaz die in het nauw gedreven werden veranderen in gevaarlijke dieren. Ze bezaten een paar grote hoorns, die zij gebruikten om zichzelf mee te verdedigen. De Iriaz zelf vormden echter niet te grootste bedreiging, maar de predatoren die altijd bij kuddes in de buurt te vinden waren, zoals de Kath Hounds.

Iriaz hadden te leiden onder de jacht, die vele jagers aantrok vanuit het hele universum. Veel van heen kwamen slechts voor de Iriaz naar Dantooine. De huid en hoorns van de Iriaz brachten veel geld op, en dat werd weerspiegeld in de afnemende aantallen Iriaz op de vlakten.

Iriaz konden hele snelle sprintjes trekken, maar slechts voor een korte periode. Na een sprint waren ze uitgeput en ze bewaarden deze mogelijkheid dan ook voor echte noodgevallen. Alleen voor het wegvluchten van bedreigingen en om predatoren weg te lokken die te dicht bij de kudden kwamen, iets wat alleen de mannetjes deden.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki