Wikia

Iron Knight
Iron Knight.jpg
Organisatie
Type:

Groepering

Doel:

Behoud van de Republic

Zijde:

Light Side

Leider:

Ilum

Kenmerken:

Waren allen Shard

Locatie:

Dweem

Affiliatie:

Jedi Order

Geschiedenis
Stichter:

Aqinos

Oprichting:

60 BBY

Quote: "I take no orders from you. So before I lop your head off, I have one question: be ye friend or foe to the Republic?"
-- High Marshal Dragite

De Iron Knights, soms bekend als de Guardians of Dweem, waren een uniek verschijnsel. Hoewel hun uiterlijk deed vermoeden dat zij droids waren, waren het in feite Crystalline/Electronic Ambulatory Symbionts, hetgeen wou zeggen dat het symbionten waren van zelfbewuste kristallen levensvormen en kunstmatige droid-intelligentie. De kristallen levensvormen stonden bekend als de Shard en waren afkomstig van de planeet Orax. De persoonlijkheid van de Shard bestuurde de droid echter niet, maar leefde ermee samen in het metalen lichaam.

GeschiedenisEdit

Een Force-sensitive Shard, bekend als Ilum, leefde met haar nakomelingen in de symbionten toen ze ontdekt werden door de excentrieke Sunesi Jedi Master Aqinos. Deze stemde ermee in om de Shard te trianen in de leer van de Jedi op de bevroren planeet Dweem. Aqinos' leerlingen leefden in de lichamen van FLTCH Droids, Uulshos Justice Droids en eeuwenoude Juggernaut War Droids. Hun Lightsabers bevatte de kristallen lichamen van hun overleden voorouders.

Na een trainingsperiode van tien jaar hadden de "Jedi Droids" hun eerste publieke optreden in de Arkanian Revolution, waar ze de naam Iron Knights kregen toebedeeld. De niet-organische, kunstmatige vorm van leven zonder Midi-chlorians werd door de Jedi Order als pervers bestempeld, en Aqinos werd verbannen. Hoewel de Shard de titel High Marshal kregen voor hun handelingen in de Revolution, werden ze door de Jedi zo snel mogelijk genegeerd. Aqinos en zijn leerlingen keerden terug naar Dweem, waar ze in ballingschap leefden.

Bekende Iron KnightsEdit

Achter de SchermenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki