Wikia

Yodapedia

Iron Tower

11.068pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Iron Tower
Iron Tower.jpg
Locatie
Planeet:

Aridus

Geschiedenis
Eigenaar:

Galactic Empire

Vernietigd:

0 ABY

De Iron Tower was een constructie van het Galactic Empire op Aridus die fungeerde als een communicatietoren.

GeschiedenisEdit

Het was pas tijdens de Galactic Civil War dat Aridus echt zou lijden onder de aanwezigheid van het Empire. De sterk geïoniseerde atmosfeer van de planeet verstoorde alle communicatie van het Empire op de planeet waardoor er ongelukken in de mijnen gebeurden. De Moff die Aridus onder controle had liet de Iron Tower bouwen, een gigantische toren die alle signalen kon opvangen en terugsturen zodat er niet langer problemen waren.

Maar de Iron Tower zorgde voor problemen op het zenuwstelsel van de kleine Chubbits die tot nog toe het Empire hadden gedoogd op hun planeet. De Chubbits waren verplicht om in opstand te komen tegen het Empire met hun Hover-Trains en hun T2-B Repulsor Tanks. De Chubbits organiseerden zich waar mogelijk om een guerrillastrijd te voeren.

De Iron Tower werd ironisch genoeg vernietigd door een plan van Darth Vader. Hij had via een Obi-Wan Kenobi Impersonator Luke Skywalker naar Aridus en de Iron Tower gelokt. Maar de acteur die Obi-Wan speelde, raakte meer en meer geïnspireerd door de figuur van Kenobi en wilde Vader niet langer gehoorzamen. In een laatste krachtinspanning veroorzaakte hij een kortsluiting die de toren heel wat schade berokkende.

Wrenga Jixton redde Vader uit de Iron Tower en kwam tot een overeenkomst dat Vader in ruil voor zijn trouw Aridus met rust zou laten.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki