Wikia

Yodapedia

Ison Corridor

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Bespin System.jpg

Bespin System

De Ison Corridor was een route en een groepering van vijf Systems aan de Corellian Trade Spine. De systemen waren het Varonat System, het Bespin System, het Anoat System, het Hoth System en tenslotte het Ison System.

GeschiedenisEdit

Gedurende de geschiedenis van de Ison Corridor, bleven de planeten en de systemen gehuld in hun onbekendheid. Enkel de Ugnaughts van Gentes in het Anoat System waren bekend omwille van hun arbeidskracht wat jammer genoeg dan ook slavendrijvers lokte naar de Ison Corridor.

Varonat was een grondstof arme planeet, Bespin kende geen oppervlakte, Hoth was niet meer of minder dan een bevroren planeet en het Ison System telde zelfs geen enkele leefbare planeet. Op Hoth en Varonat verbleven regelmatig Pirates en stropers die kwamen jagen op groot wild, zoals Wampas, Tauntauns of Morodins.

Scouts beschouwden de Ison Corridor als een doodlopende route en de autoriteiten van de Javin Sector moesten schepen sturen om er de piraten in toom te houden. Uiteindelijk was het de ontdekking van Tibanna gas in de atmosfeer van Bespin wat voor een boost zorgde. Ecclessis Figg bouwde er Cloud City dat naast een Tibanna gasmijn ook fungeerde als een toeristische trekpleister, al was de stad zelf niet zo enorm happig op te veel publiciteit.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki