Wikia

Yodapedia

Ithullian Colossus Wasp

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Ithullian Colossus Wasp
Ithulian Ore Hauler.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Geleedpotige

Lengte:

1.100 tot 1.500 meter

Voeding:

Omnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Ithull
Stenness Node Systems

De Ithullian Colossus Wasp was een enorme geleedpotige die in het vacuüm van de ruimte leefde.

FysiologieEdit

De Colossus Wasp van Ithull was een wezen dat zo’n 1.500 meter lang kon worden en net zoals alle insecten uit drie delen bestond: kop, borst en achterlijf. De vleugelspanning bedroeg honderden meters. Deze dieren hadden geen gas nodig om te overleven en waren ook perfect bestand tegen gewichtloosheid.

LevenEdit

De Colossus Wasps leefden gedurende eeuwen en migreerden van planeet naar planeet terwijl ze zich voedden met straling, ruwe grondstoffen, Space Slugs en andere wezens in Asteroid Fields.

Deze dieren bevonden zich 18 van de 25 maanden op Ithull op tocht en ze keerden enkel terug om te paren, jongen te krijgen en om hun nakomelingen te leren hoe ze konden overleven.

De Nessies ontdekten echter dat de lijken van deze wespen uitstekend dienst konden doen om de Ithullian Ore Haulers mee te maken. De lichamen werden gereinigd van alle ingewanden en organen, vervolgens werden ze aangepast om als schip te dienen. Hoewel de Nessies steeds verzekerden dat ze enkel dode dieren gebruikten, was het geweten dat sommige mijnkolonies hoge prijzen betaalden voor een leeg omhulsel. Dit zorgde ervoor dat stropers op de enorme dieren begonnen jagen, al waren de wespen meer dan in staat om zichzelf te verdedigen. Wetenschappers vermoedden – uit hun migratiepatroon – dat er zeker op de Colossus Wasps werd gejaagd.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki