Wikia

J-1 Semi-Autonomous Proton Cannon
Proton Cannon.jpg
Product
Type:

Artillery

Fabrikant:

Techno Union

Specificaties
Afmeting:

6,46 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Confederacy of Independent Systems

Een J-1 Semi-Autonomous Proton Cannon was een krachtig artilleriewapen dat raketten tot hoog in de atmosfeer kon afvuren naar landende of naderende schepen of voertuigen.

GebruikEdit

Proton Cannons bestonden uit een zware loop en stonden geposteerd op vier poten, sterk lijkend op die van Dwarf Spider Droids. Deze wapens werden bestuurd door Droids maar konden indien nodig ook zichzelf besturen dankzij een Droidbrein en Sensors. Dankzij hun zware poten, konden deze wapens zich vrij makkelijk verplaatsen.

De bestuurder zat aan het wapen terwijl andere Droids of personen de raketten manueel moesten bijvullen. Een Proton Cannon had voldoende trefkracht om een Acclamator-class Assault Ship ernstig te schaden of om zelfs een LAAT/i Gunship te vernietigen.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars gebruikte de CIS Proton Cannons na de bezetting van Ryloth. In het stadje Nabat stond zo’n wapens opgesteld dat de aanval van Mace Windu verhinderde. Uiteindelijk slaagde Obi-Wan Kenobi met de hulp van de Twi’leks erin om deze wapens te vernietigen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki