Wikia

Yodapedia

JN-66 Analysis Droid

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

JN-66 Analysis Droid
JN-66.jpg
Product
Model:

JN-66 Analysis Droid

Klasse:

Klasse 1

Fabrikant:

Cybot Galactica

Specificaties
Hoogte:

1,00 meter

Functies
Taken:

Analyse

Affiliatie:

Jedi Order

JN-66 SP-4.jpg

JN-66 & SP-4 Analysis Droids

Quote: "Those analysis droids you've got over there only focus on symbols, you know."
-- Dexter Jettster

De JN-66 Analysis Droid was een Klasse 1 Droid, gespecialiseerd in het maken van analyses.

Bouw & UitzichtEdit

De JN-66 werd gebouwd door Cybot Galactica en werkte vaak samen met de SP-4 Analysis Droid. De JN-66 was uitgerust met Repulsorlifts en was daardoor echt beweeglijk en snel. Het had vier verschillende multi-spectrum Photoreceptors en aan het uiteinde van zijn handen had de JN-66 uiterst fijne grijpklauwen. Aan zijn linkerhand had hij zelfs een Micro Field Generator waardoor hij objecten kon oppakken zonder ze zelfs aan te raken.

De JN-66 was een populaire model dat vooral data grondig kon analyseren. De meeste van de onderdelen van de JN-66 waren bedoeld om in de propere en steriele omgevingen van een laboratorium te werken. De Droid bezat wel geen echte beplating dus waren deze modellen onderhevig aan elke vorm van straling. Daarom kregen deze Droids regelmatig een steriel bad van straling. Door hun Repulsorlifts hoefden ze ook nog één voet aan grond te zetten. De JN-66 bezat geen Vocoder maar dat was niet altijd nodig omdat een SP-4 Analysis Droid meestal de conclusies trok uit de analyse die door de JN-66 was gemaakt.

De JN-66 was vooral populair bij wetenschappers en forensische eenheden maar ook de Jedi Temple gebruikte deze Droids in tandem met de SP-4 Analysis Droids. De Droids in de Jedi Temple hadden een geavanceerd brein.

De JN-66 gebruikte onderdelen van de PK-Series Worker Droid en op zijn beurt gebruikte de IM-6 Battlefield Medical Droid onderdelen van de JN-66.

GeschiedenisEdit

In 22 BBY slaagde een JN-66 er niet in om de herkomst van een Kamino Saberdart te traceren die door Obi-Wan Kenobi werd gebruikt als link om de moordenaar van Zam Wesell op te sporen. Uiteindelijk kon Dexter Jettster het dodelijke projectiel herkennen.

Achter de SchermenEdit

  • De JN-66 is te zien in een deleted scene uit ‘Attack of the Clones’

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki