Wikia

Yodapedia

JT-12 Jetpack

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
JT-12 Jetpack
JT-12.jpg
Product
Model:

JT-12 Jetpack

Fabrikant:

Merr-Sonn Munitions

Functies
Gebruik:

Jango Fett

Taken:

Vliegen
Bewapening

Gebruikers:

Jango Fett

Het JT-12 Jetpack was een Jetpack dat werd gebruikt door de Bounty Hunter Jango Fett en door Pre Vizsla van de Death Watch.

UitzichtEdit

De JT-12 was een vrij compact Jetpack. Langs de zijkanten waren twee brandstoftanks gevestigd met er rond de Directional Exhaust Nozzles en de Gyro-Stabilizers. Centraal op de JT-12 was er plaats om een raket te installeren. Deze was wel van een minder zwaar kaliber dan bijvoorbeeld op het Z-6 Jetpack. Fetts JT-12 was net zoals zijn Mandalorian Armor in het blauw en in het zilver gekleurd.

GeschiedenisEdit

Jango Fett verloor tijdelijk zijn JT-12 tijdens zijn jacht naar Meeko Ghintee toen hij werd geraakt. Hij vond het echter terug in het Outland Transit Station.

Daarna bleef Jango wisselen tussen zijn Z-6 en zijn JT-12. Op Kamino werd zijn Z-6 Jetpack in 22 BBY beschadigd in een duel met Obi-Wan Kenobi. Tijdens zijn verblijf op Geonosis was Jango verplicht om zijn JT-12 te dragen.

Toen Jango tijdens de Battle of Geonosis opmerkte dat Mace Windu in problemen verkeerde, betrad hij het strijdtoneel. De Reek viseerde Fett echter en nam hem op de hoorns. Fett doodde het beest maar zijn JT-12 raakte door de stormloop van de Reek beschadigd. Jango kon niet opstijgen toen Mace Windu op hem afstormde en hem onthoofde.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki