Wikia

Yodapedia

Jabba the Hutt: Betrayal

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jabba the Hutt: Betrayal
Jabba Betrayal.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Jim Woodring

Illustrator:

Art Wetherell

Informatie
Uitgever:

Dark Horse 20 Februari

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Serie:

Jabba the Hutt

Vorige:

Jabba the Hutt: The Dynasty Trap

Jabba the Hutt: Betrayal is de vierde en laatste comic in de serie Jabba the Hutt. De comic verscheen in de winter van 1996.

SynopsisEdit

Jabba keert eindelijk terug naar Tatooine na drie hachelijke avonturen die hem echter geen windeieren hebben gelegd. Jabba is echter uitgeput en Bib Fortuna maakt van deze situatie misbruik. Tijdens hun afwezigheid heeft één van Bibs handlangers, Nivek, een groep wachters verzameld die Jabba willen aanvallen in opdracht van Bib.

Wanneer Bib Jabba wil verdoven met een drankje, merkt hij op dat Jabba bezoek heeft van een oude zakenpartner Gru'um Ropple en Miramba, een vrij gezette danseres. Bib smokkelt een Blaster in Ropples mantel en wanneer het wapen tevoorschijn komt, laat Jabba de twee gasten opsluiten in de kerkers. Miramba blijkt echter een Droid te zijn gevuld met Freckers. Deze gevaarlijke en intelligente wezelachtige dieren stormen op Jabba af.

Eén van Bibs wachters heeft echter het tafereel in de cel gevolgd en kan Fortuna net op tijd waarschuwen voor de aanval van de Freckers. Bib wil Jabba levend en geeft opdracht aan zijn manschappen om Jabba te verdedigen. De Freckers richten heel wat schade toe zodat uiteindelijk enkel Jabba en Bib Fortuna overblijven. Jabba is verbaasd over Bibs trouw ten opzichte van hem en spreekt lovende woorden over zijn Majordomus. Ropple wacht de executie in de Sarlacc.

PersonagesEdit

Bekende PersonagesEdit

Nieuwe PersonagesEdit

SpeciesEdit

LocatiesEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki