Wikia

Yodapedia

Jabba the Hutt: The Dynasty Trap

10.834pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jabba the Hutt: The Dynasty Trap
Jabba Dynasty Trap.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Jim Woodring

Illustrator:

Art Wetherell

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1995, Augustus 1

Type:

Comic

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Serie:

Jabba the Hutt

Vorige:

Jabba the Hutt: The Hunger of Princess Nampi

Volgende:

Jabba the Hutt: Betrayal

Jabba the Hutt: The Dynasty Trap is de derde comic in de serie Jabba the Hutt. De comic verscheen in de zomer van 1995.

SynopsisEdit

Na de dood van Nampi steelt Jabba de Nuffin Freighter en reist hij door naar Smarteel waar Cabrool Nuum woont, een oude zakenpartner van Jabba. Jabba wil de Nuffin Freighter verkopen aan Cabrool en reist alleen. Hij wordt hartelijk ontvangen door Nuum die echter blijkt te lijden aan schizofrenie en met waangedachten leeft.

Het ontvangst verloopt goed totdat Cabrool aan Jabba vraagt om een zekere Vu Chusker te doden. Jabba weigert om als moordenaar voor Cabrool op te treden en wordt opgesloten. Jabba krijgt echter het bezoek van Cabrools zoon Rusk Nuum. Rusk laat Jabba vrij maar hij moet dan wel zijn vader doden die niet alleen zijn kinderen op de heupen werkte maar ook de wachters. Jabba verstikt Cabrool in zijn slaap en in plaats van hun meester te helpen, helpen de wachters Jabba. Rusk blijkt echter nog erger te zijn dan zijn vader. Hij eist meteen dat Jabba Vu Chusker doodt. Ook nu weigert Jabba die in de cellen wordt gezet. Daar krijgt hij het bezoek van Norba Nuum, dochter van Cabrool. Zij is het beu om als laatste in rang te worden behandeld en wil van haar broer af. Jabba aanvaardt deze opdracht en plet Rusk onder zijn massief gewicht. Maar Norba is niet beter dan haar vader en broer en geeft de schuld aan Jabba voor de dood van haar broer. In de diepste kerker vraagt ook zij aan Jabba om Vu Chusker te doden. Jabba lokt haar met een list en als ze dicht genoeg staat, grijpt hij Norba met zijn lange tong en slokt haar binnen alvorens de sleutel van de cel op te vangen.

Tijdens de terugkeer naar de Star Jewel komt Jabba een zeker Vu Chusker tegen. Jabba aarzelt geen seconde en plet Chusker met zijn staart.

PersonagesEdit

Bekende PersonagesEdit

Nieuwe PersonagesEdit

LocatiesEdit

Around Wikia's network

Random Wiki