Wikia

Yodapedia

Jaster Mereel

10.908pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Jaster Mereel
Jaster Mereel.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

MensMandalorian

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Concord Dawn

Overleden:

52 BBY

Titel/Rang:

Mand'alor

Functie:

Journeyman Protector
True Mandalorians

Affiliatie:

True Mandalorians

Relaties
Kinderen:

Jango Fett (adoptie)

Jaster Mereel1.jpg

Mereel sterft

Jaster Mereel was een voormalig Journeyman Protector die uitgroeide tot één van de leiders van de Mandalorians maar uiteindelijk sneuvelde in de Mandalorian Civil War.

BiografieEdit

Mereel was ooit een Journeyman Protector op zijn thuisplaneet Concord Dawn totdat hij een andere Protector doodde tijdens zijn werk. Hoewel het slachtoffer corrupt was, moest Mereel terecht staan voor zijn misdaad. Jaster werd verbannen van op Concord Dawn. Mereel belandde bij de Mandalorians die hem opnamen in hun groep en die van hem één van de beste huurlingen maakten.

Jaster Mereel werd verkozen tot de leider van de Mandalorian Mercenaries waardoor hij in een conflict kwam met Vizsla die een andere groep Mandalorians leidde, genaamd de Mandalorian Death Watch. Mereel riep zijn groep vervolgens uit tot de True Mandalorians. Tijdens een conflict op Concord Dawn konden de True Mandalorians het enkel redden dankzij het pientere optreden van een jongeling genaamd Jango Fett.

De True Mandalorians hergroepeerden zich maar Mereel werd onder druk gezet, onder andere door Montross, om de Death Watch te vernietigen en de orde binnen de Mandalorians te herstellen. Jaster stelde de Codex op, een nieuw reglement voor alle supercommando’s die zijn leiding wensten te aanvaarden. Jango Fett, die door Jaster als adoptiezoon was aanvaard, werd aangesteld als de volgende Mand'alor moest Jaster overlijden.

Jaren later werd Jaster Mereel vermoord op Korda 6. Een hulpoproep bleek een valstrik te zijn van Vizsla en de Death Watch. Mereel werd verraden door Montross en doodgeschoten door Vizsla. Jango Fett nam zoals afgesproken de titel van Mand'alore over van Mereel en hernoemde zijn schip tot Jaster's Legacy.

Boba Fett zou ooit Mereels Mandalorian uitrusting ontdekken en deze gebruiken voor zichzelf. Hierdoor ontstond het gerucht dat Boba Fett eigenlijk Jaster Mereel was. Fett deed weinig of niets om dat gerucht te ontkrachten. Fett nam zelfs soms met opzet deze schuilnaam aan.

Achter de SchermenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki