Wikia

Yodapedia

Jawa Ionization Blaster

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Jawa Ionization Blaster
Jawa Ionization Blaster.jpg
Product
Model:

Jawa Ionization Blaster

Type:

Ion Pistol

Ontwerp:

Jawa

Fabrikant:

Jawa

Specificaties
Bereik:

8 tot 12 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Jawas

Dathcha.jpg

Dathcha vuurt op R2-D2

Quote: "Don’t shoot! Don’t shoot! Will this ever end?"
-- C-3PO

De Jawa Ionization Blaster was een speciaal, zelfgemaakt Ion Pistol door de Jawas.

Uitzicht & BouwEdit

Ion Pistols waren een perfect wapen voor de rondreizende Jawa clans die in hun Sandcrawlers tal van Droids immobiliseerden en ze vervolgens verkochten aan Moisture Farmers. Jawas gebruikten hiervoor geen specifiek model van Ion Pistol, ze bouwden er zelf uit onderdelen die ze verzamelden. Net zoals de andere Ion wapens, bezorgden deze een soort kortsluiting bij Droids.

De Ionization Blasters van de Jawas werd samengesteld uit onderdelen afkomstig van gecrashte ruimteschepen. De basis was een Blaster Rifle waarvan enkel de plaats van het Power Pack was overgebleven. De wapensmid voegde er een Restraining Bolt aan toe. Dit apparaat kon Droids aan banden houden en in zo’n Blaster zond het zijn ‘halt’ signaal uit op korte afstand wanneer het wapen werd afgevuurd. De energie werd doorheen accelerators geloodst die de straal versterkten. Een Droid die werd geraakt, werd onmiddellijk immobiel gedurende zo’n 20 minuten. De straal kon wel slechts 12 meter ver reiken. Om de accuraatheid van het wapen te vergroten, was de loop van een Jawa Ionization Blaster erg breed waardoor de straal groter was. Tegen organische wezens hadden deze wapens weinig effect. Het enige wat men voelde was een korte pijnlijke steek.

Zoals vele Jawa brouwsels was de Ionization Blaster vrij fragiel en onbetrouwbaar. Zelfs met een perfect onderhoud kon de Blaster stilvallen of zelfs ontploffen. Een Ionization Blaster kon stuk gaan na een valpartij, te ruwe behandeling of te lange blootstelling aan natuurelementen.

Twee modellenEdit

De Jawa’s gebruiken twee duidelijke ontwerpen voor hun Ionization Blasters. Het eerste model had een open trekker zonder bescherming en een enorme accelerator, gekoppeld aan de Restraining Bolt. Het tweede model, de CA-87 Blaster, was gebaseerd op een DEMP Ion Carbine en was meestal gekoppeld aan een holster en had een kleinere loop. De steun was minder groot en de trekker had een bescherming. De loop was cilindervormig en minder breed dan die van het eerste model. Ook dit model had een Restraining Bolt nodig om te functioneren.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki