Wikia

Yodapedia

Jedi Service Corps

Overleg0
10.019 pagina's
op deze wiki
Jedi Service Corps
Jedi Service Corps
Organisatie
Oprichter:

Jedi Order

Leiding:

Reassignment Council

Vestiging:

Coruscant

Holding:

Jedi Order

Onderdelen:

Jedi Agricultural Corps
Jedi Exploration Corps
Jedi Education Corps
Jedi Medical Corps

Producten:

Hulp
Diensten

Geschiedenis
Opheffing:

19 BBY

Affiliatie:

Jedi Order

Het Jedi Service Corps was een overkoepelende organisatie van de Jedi Order die uit vier organisaties bestond.

SpecificatiesBewerken

Het Jedi Service Corps was een waardig alternatief voor potentiële Jedi die niet slaagden voor hun Jedi Trials. De Jedi Order vond het zeker en vast geen oneer om in één van deze corps te zetelen. In The Jedi Path schreef Gal-Stof Slagisthrough, een lid van het Jedi Agricultural Corps, over het Service Corps.

Leden van het Jedi Corps waren Jedi Younglings die niet werden geselecteerd door een Jedi Knight of Jedi Master om te worden opgeleid tot een Padawan. De Initiate kon het jaar erna nog eens proberen, maar uiteindelijk zou de Reassignment Council tussenbeide komen en de toekomst beslissen. Deze Council besliste tot welke dienst de betrokken persoon zou behoren. Niet elk lid van het Service Corps was een ‘gefaalde’ Jedi. Sommige Jedi Knights en Masters dienden ook vrijwillig als instructeurs in deze organisaties, vaak omwille van speciale kwaliteiten.

Een loopbaan in het Service Corps hield in dat een Jedi de belangrijkste waarden kon behouden, namelijk het dienen van de Galactic Republic en de gemeenschap. Sommige Jedi hoopten zelfs in een bepaalde organisatie terecht te komen om zo hun specifieke kwaliteiten tot uiting te laten komen. De Service Corps organisaties werden geleid door de Reassignment Council.

Met de val van de Jedi Order in 19 BBY kwam er ook een einde aan het Service Corps. Darth Sidious maakte echter ook gebruik van deze leden. Zo rekruteerde hij er verschillende Imperial Inquisitorii voor de New Order. De meeste leden werden gevangengezet en te zwak bevonden door Sidious om de Sith te dienen.

OnderdelenBewerken

BronBewerken

Rond het netwerk van Wikia

Willekeurige wiki